آفتاب
در دیدار با ظریف

عمار حکیم: تمام گروه‌های درگیر در بحران سیاسی عراق مدیون تلاش‌های ایرانند

عمار حکیم: تمام گروه‌های درگیر در بحران سیاسی عراق مدیون تلاش‌های ایرانند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رییس مجلس اعلای عراق گفت: همکاری کشورهای منطقه به منظور مبارزه با گروه های تروریستی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد ظریف عصر یکشنبه با سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای عراق گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تبریک موفقیت های اخیر گروه های سیاسی در تعیین رییس جمهوری و نخست وزیر از نقش مجلس اعلا و سید عمار حکیم در هدایت شیعیان تقدیر کرد و گفت: این کار اقدام مهم و کارسازی بوده و مراتب تقدیر مسوولان جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم.

وی همچنین به نقش مرجعیت عالی برای تقویت انسجام و وحدت عراق اشاره و یادآوری کرد: مشکلات پیش روی عراق با مرجعیت دینی و مصالح گروه های سیاسی به یک راه حل مطلوب رسید.

ظریف همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در این مرحله و مراحل آتی بر همکاری در صورت نیاز با دولت عراق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه تحولات منطقه را پیگیری کرده و معتقد است همکاری های منطقه ای برای مقابله با گروه های تروریستی و ضد بشری یک ضرورت است.

در ادامه این دیدار سید عمار حکیم از حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای وحدت، ثبات و امنیت و حفاظت از تمامیت عراق تقدیر و تشکر کرد و گفت: دولت و ملت عراق از تلاش های ایران در نزدیک کردن اقوام و مذاهب مختلف در مقابله با گروه های تروریستی تشکر می‌کند.

وی همچنین از حمایت های همیشگی ایران به ویژه در شرایط سخت فعلی که عراق با آن مواجه است، تشکر کرد و یادآور شد: ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق شتافت و از روند سیاسی در این کشور حمایت کرد.

حکیم خاطر نشان کرد: در اتفاقات سیاسی اخیر نیز موضع ایران کارساز بوده و تمامی گروه های درگیر در بحران سیاسی اخیر مدیون تلاش های جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام

کد N464445

وبگردی