آفتاب
محمود گودرزی:

ورزشگاه نقش‌جهان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ورزشگاه نقش‌جهان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

اصفهان – خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه دولت پولی برای ساخت ورزشگاه نقش‌جهان ندارد، ورزشگاه به بخش خصوصی تفویض اختیار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی پیش‌از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند ساخت ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان اظهار داشت: برای ساخت فاز نخست ورزشگاه نقش‌جهان چند سال پیش نزدیک به چهار میلیارد تومان هزینه شده اما متأسفانه بعد از آن ورزشگاه تعطیل شده و این مسئله سبب شده که بسیاری از تأسیسیات ورزشگاه نقش‌جهان از بین برود.

وی افزود: بعد از آن نیز زمین چمن ورزشگاه با هزینه بسیار بالایی راه‌اندازی شده و در راه‌اندازی از آن امکانات بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است اما متأسفانه در حال حاضر نزدیک به سه ماه است که آب به این ورزشگاه نرسیده است.

وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه تکمیل این ورزشگاه برای 75 هزار نفر، کاری عاقلانه نبود، بیان داشت: نمی‌دانم چرا ساخت ورزشگاه نقش‌جهان با ظرفیت 75 هزار نفر در دستور کار قرار گرفت زیرا به نظرم ظرفیت این ورزشگاه با 50 هزار نفر کافی بود.

وی با بیان اینکه مشکل ما بی‌پولی است، نه کم‌پولی، ادامه داد: تا کنون در این ورزشگاه 70 میلیارد تومان هزینه‌ شده و این در حالی است که این مسئله بازدهی نداشته و در شرایطی که فاز نخست تکمیل نشده، فاز دوم کلنگ‌زنی شده است. ما باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

گودرزی گفت: امسال در بودجه‌های دولت 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این ورزشگاه اختصاص داده شده که با تخصیص 40 درصد، تنها 700 میلیون تومان به ورزشگاه می‌رسد . این بودجه فایده‌ای ندرد اما بر اساس مذاکرات صورت گرفته، ورزشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: اگر ورزشگاه به بخش خصوصی واگذار شود، مشکلات آن برطرف می‌شود و امیدوارم که قراردادی بسته شود زیرا دولت بودجه‌ای برای ساخت آن ندارد و اگر این اتفاق صورت نگیرد، نمی‌توانیم آن را تکمیل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید مشکل معارضان و ساخت ورزشگاه را در کنار هم رفع کنیم و تلاش می‌کنیم که هرچه سریعتر این اتفاق صورت گیرد.

 

کد N464431

وبگردی