آفتاب
شورای همکاری زنان برگزار می‌کند

سلسله نشست‌های” نهاد فراقوه زنان، ماموریت‌ها و سازوکارها”

سلسله نشست‌های” نهاد فراقوه زنان، ماموریت‌ها و سازوکارها”

شورای همکاری زنان به دنبال برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان” نهاد فراقوه زنان، ماموریت‌ها و سازوکارها” است.

فرشته ولی‌مراد با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در این نشست‌ها این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد که این نهاد فراقوه‌ای چه کاری باید انجام دهد.

وی ادامه داد: این نهاد باید در عین حال که یک نهاد مدنی قوی است جایگاهی مانند شورای عالی زنان داشته باشد که در آن جریان های فکری و نظری مختلف در حوزه زنان حضور داشته باشند و دولت و مجلس در ارائه راهکارها و راهبردها در ارتباط با مسائل زنان با آن هماهنگ باشند.

عضو شورای همکاری زنان افزود: این نهاد فراقوه‌ای باید بتواند برنامه‌های کوتاه مدت، بلندمدت ، و همچنین کلان برای دستگاه‌های مختلف در ارتباط با مسائل زنان مشخص کند.

این فعال حقوق زنان همچنین با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های رسمی و دولتی در امور زنان، ادامه داد: متاسفانه خانم‌هایی که در سمت‌های دولتی و اجرایی قرار می‌گیرند برای حفظ جایگاه خود مجبور می‌شوند که در میدان آقایان بازی کنند.

وی با بیان این‌که این نهاد فراقوه‌ای باید مسائل کل زنان کشور را مورد پوشش قرار دهد و کمیته‌های مختلفی می‌تواند در آن فعال باشد، در مورد اعضای شورای همکاری زنان نیز اظهارداشت : این شورا متشکل از برخی از زنانی است که در تشکل‌هایی همچون ائتلاف اسلامی زنان ،احزاب زنان اصولگرا و جامعه زینب (س) حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N464256

وبگردی