آفتاب

تاخیر در برگزاری نشست شورای امنیت درباره یمن/آمادگی دولت برای مقابله با حوثی‌ها

تاخیر در برگزاری نشست شورای امنیت درباره یمن/آمادگی دولت برای مقابله با حوثی‌ها

در حالی که شورای امنیت نشست خود درباره اوضاع یمن را به 25 تا 29 اوت جاری موکول کرد، رئیس جمهوری یمن از نیروهای این کشور خواست در حالت آماده باش کامل برای مقابله با اقدامات احتمالی حوثی‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که شورای امنیت نشست ویژه خود را که قرار بود در خصوص اوضاع یمن برگزار کند، به 25 تا 29 اوت جاری موکول کرد.

در حال حاضر معاون دبیرکل سازمان ملل و مشاوره ویژه‌ وی در یمن در حال گفت‌وگو با طرف‌های سیاسی یمن جهت ایجاد راه حلی مسالمت آمیز و توافقی برای پایان دادن به خشونت‌ها و براساس نتایج مذاکرات ملی است.

شکست مذاکرات میان حوثی‌ها و کمیته ریاست جمهوری یمن احتمالا موجب افزایش تظاهرات در صنعا می‌شود، مساله‌ای که موجب شد عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن نشستی را با کمیته امنیتی و نظامی برگزار کند.

سخنگوی هیات ریاست جمهوری در استان صعده نیز اعلام کرد که ماموریت‌ این هیات شکست خورده و حوثی‌ها آماده جنگ هستند و تمامی پیشنهاداتی را که به آن‌ها ارائه شد، رد کردند.

در همین راستا هزاران یمنی دست به تظاهراتی در صنعا در مخالفت با حوثی‌ها و تایید طرح یکپارچه سازی طرف‌های یمنی و حمایت از دستاوردهای یمن زدند، این در حالی است که حوثی‌ها همچنان به تظاهرات خود با درخواست برای استعفای دولت ادامه می‌دهند.

مخالفان حوثی‌ها همچنین از دولت یمن خواستند تا کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

جمع زیادی از حوثی‌ها نیز با برگزاری تظاهرات در شمال صنعا خواهان استعفای دولت شدند.

حمزه حوثی، عضو شورای سیاسی گروه حوثی‌ها اعلام کرد: اگر دولت به خواسته‌های ما پاسخ ندهد ما تظاهرات گسترده‌تری را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر توپ در زمین دولت است.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن نیز پس از شکست مذاکرات نشستی را با کمیته عالی امنیتی و نظامی یمن برگزار کرده و خواهان آمادگی نیروهای یمن برای مقابله با هرگونه اقدام احتمالی شد.

وی تاکید کرد: درخواست‌ها و شعارهای حوثی‌ها تنها اظهاراتی دروغین است که در پشت آن اهداف دیگری نهفته است.

عبدالملک حوثی، پیشتر از تمامی حوثی‌ها خواسته بود تا برای استعفای دولت، مخالفت با حذف یارانه‌ فرآورده‌های نفتی دست به تظاهرات گسترده در مناطق مختلف یمن بزنند.

انتهای پیام

کد N463865

وبگردی