آفتاب

تاکید مرکل بر حصول راه‌حل سیاسی برای حل‌و‌فصل بحران اوکراین

تاکید مرکل بر حصول راه‌حل سیاسی برای حل‌و‌فصل بحران اوکراین

صدراعظم آلمان بار دیگر تاکید کرد که برای بحران اوکراین هیچ راه‌حلی به جز راه‌حل سیاسی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی 'ARD' گفت: به شدت معتقدم که برای بحران اوکراین که اتحادیه اروپا و آلمان خواستار کمک به آن هستند، تنها یک راه‌حل ممکن است. برای این درگیری هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد. به همین دلیل است که مذاکرات سیاسی کاملا ضروری هستند.

مرکل یک روز پس از سفر رسمی‌اش به کی‌یف گفت: مذاکرات قریب الوقوع میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و پترو پوروشنکو، همتای اوکراینی‌اش در مینسک بعید است تا به موفقیتی دست یابد که منجر به حل این بحران شود اما باز هم این دیدار بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در هر درگیری همیشه دو طرف وجود دارند و بسیار خوب است که پوتین روز سه شنبه با پوروشنکو دیدار می‌کند. سفر من به کی‌یف مقدمه چینی برای چنین دیداری بود که قطعا به موفقیتی منجر نمی‌شود اما اگر می‌خواهید به راه حل‌هایی دست یابید باید با هر یک از طرفین مذاکره کنید.

پوتین قرار است 26 اوت سال جاری میلادی در مینسک، پایتخت بلاروس با پوروشنکو دیدار کند. در این نشست رهبران ارشد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نیز حضور دارند. براساس سرویس خبری پوروشنکو در این نشست به تعدادی از مسائل مهم سیاسی و اقتصادی از جمله ثبات وضعیت مناطق شرقی اوکراین رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N463792

وبگردی