آفتاب

تقدیر خلبان پرواز ام.اچ 6129 مالزی از ایران/ مشکل ترین پرواز

تقدیر خلبان پرواز ام.اچ 6129 مالزی از ایران/ مشکل ترین پرواز

کوالالامپور- ایرنا - خلبان پرواز ام.اچ 6129 خطوط هوایی مالزی و منتقل کننده 20 جسد قربانیان مالزیایی پرواز ام.اچ17 از آمستردام به کولالامپور، از همکاری ایران تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، ˈمیسمان لیهامˈ خلبان این پرواز روز دوشنبه به خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، گفت: معمولا هنگام پرواز برفراز آسمان ایران مقامات پرواز این کشور شماره ورود درخواست می کنند، اما برای این پرواز ارتباط بسیار خوب برقرار شد.

این خلبان مالزیایی با تقدیر از ایران، گفت: مقامات پرواز ایران به ما اطلاع دادند نیازی به ارائه شماره ورودی نیست و می توانید به پرواز خود ادامه دهید.

ˈمیسمان لیهامˈ انتقال اجساد کشته شدگان پرواز ام.اچ 17 که هواپیمای آن ها در مسیر آمستردام به کوالالامپور و بر فراز آسمان اوکراین هدف موشک قرار گرفت و کشته شدند را مشکل ترین پرواز در طول 33 سال تجربه کاری خود عنوان کرد.

وی گفت از آنجایی که می دانستم اجساد چه کسانی را در پرواز حمل می کنم و با برخی از آنها دوستی داشته ام این پرواز سخت ترین پرواز من در طول 33 سال تجربه کاری بود.

وی گفت که کشورهایی که این پرواز از فراز آسمان آن ها عبور کرد به دلیل اهمیت این پرواز احترام ویژه ای برای آن قائل شدند.

پرواز ام.اچ17 مالزی حدود یکماه پیش با 298 مسافر در حالی که از آمستردام به سوی کوالالامپور در پرواز بود، بر فراز آسمان اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت.

تاکنون عامل شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری مشخص نشده است، اما دولت اوکراین و استقلال طلبان این کشور همئیگر را متهم می کنند.

43 نفر از 298 قربانی این پرواز شهروندان مالزیایی بودند که روز جمعه 20 جسد پس از شناسایی به کوالالامپور منتقل و در این کشور عزای عمومی اعلام شد.

آساق**241**1611
کد N463634

وبگردی