آفتاب

درخواست جمهوریخواهان آمریکا از اوباما برای اقدام شدیدتر علیه داعش

درخواست جمهوریخواهان آمریکا از اوباما برای اقدام شدیدتر علیه داعش

تهران - ایرنا - جمهوریخواهان آمریکا روزیکشنبه خواستار حملات شدیدتر آمریکا علیه تروریست های داعش درسوریه وعراق شدند و باراک اوباما رئیس جمهوری را متهم کردند که نتوانسته تهدیدهای بالقوه جدید علیه آمریکا را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ازواشنگتن، ˈمایک راجرزˈ رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، از دولت آمریکا خواست که با شریکان عرب این کشور درزمینه اقدامات محکمی برای مختل کردن عملیات داعش در عراق وسوریه، همکاری کند.

وی درگفت وگو با شبکه ˈان بی سیˈ، با بیان اینکه برخی اتباع آمریکا و اروپا که می توانند به آسانی به کشورهای غربی مسافرت کنند به داعش کمک می کنند ، افزود : این افراد تنها با تهیه یک بلیت می توانند خود را به آمریکا برسانند.

وی افزود: ما توانایی لازم برای شکست دادن داعش را داریم اما باید اراده سیاسی و سیاست لازم برای این کار را هم داشته باشیم که نداریم.

براساس این گزارش، راجرز وسایر چهره های جمهوریخواه ازجمله سناتور جان مک کین سیاست امنیتی اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داده و رئیس جمهوری آمریکا را متهم کردند که پس از صدور دستور عملیات نظامی منجر به قتل اسامه بن لادن درسال 2011 تا کنون فاقد رهبری لازم علیه تروریسم بوده است.

ازسوی دیگر، یکی ازچهره های اصلی دموکرات سنای آمریکا درباره بزرگنمایی تهدید داعش علیه آمریکا هشدار داد.

سناتور ˈجک ریدˈ گفت : البته نمی توان داعش را نادیده گرفت اما نباید شتابزده نتیجه گرفت که داعش تهدیدی فوری علیه ما در آمریکا است.

وی افزود: سیاست درست دراین زمینه یک سیاست فراگیر است وبنیاد چنین سیاستی، سیاسی است والزاما نظامی نیست.

درپی قتل ˈجیمز فولیˈ روزنامه نگار آمریکایی درعراق به دست تروریست های داعش افکار عمومی این کشور نسبت به سیاست واشنگتن درقبال این گروه حساس تر شده است. رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته خواستار همکاری همه دولت های منطقه برای جلوگیری از ˈسرطانˈ داعش شد.

رسانام**1078**1859
کد N463546

وبگردی