آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر خارجه عراق:

تقویت ثبات سیاسی در عراق امری لازم جهت مقابله با تروریسم است

تقویت ثبات سیاسی در عراق امری لازم جهت مقابله با تروریسم است

دامنه جنایات داعش همه گروه‌ها اعم از شیعه، سنی، کرد و ایزدی‌ها را در برگرفته است لذا در برخورد با آن همه گرایشات سیاسی داخل عراق با یکدیگر باید اتفاق رویه داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان تقویت ثبات سیاسی در عراق را امری لازم جهت مقابله با تروریسم دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، هوشیار زیباری در دیدار جواد ظریف گفت: آنچه که امروز عراق را تهدید می‌کند خطر تروریسم است و ضرورت دارد که به طور همه جانبه با آن مقابله کنیم. این مقابله باید جدا از مبارزه نظامی و امنیتی باشد به طوری که به شکل اجتماعی و سیاسی باید به مقابله با آن برخاست.

وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: عملیات گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های افراطی موجب شد مجموعه‌های مختلف سیاسی به اهمیت این تهدید مشترک پی ببرند و همین امر موجب وحدت شده است. باید از این مهم بوجود آمده استفاده و پس از آن به بازسازی عراق بپردایم.

وی اظهار کرد: اکنون تمامی این گروه‌ها این انگیزه را دارند که بایکدیگر دوست باشند و همکاری کنند.

به گفته وی جمهوری اسلامی همواره یک هم پیمان بوده و در طول تاریخ سیاسی بین دو کشور نیز طرفین در شرایط سخت پیمان خود را در بحران به ثبت رسانده‌اند.

هوشیار زیباری اذعان داشت: تهدید داعش تنها متوجه عراق نیست بلکه تهدیدی برای همه کشورهای منطقه است و این خود فرصت مناسبی را برای همکاری تمام کشورهای منطقه فراهم کرده است.

همچنین در این دیدار جواد ظریف نیز گفت: وضعیت بسیار تاسف باری را شاهد هستیم. جنایات گروه تروریستی متوجه مردم عراق است و البته همانطور که اشاره شد علاوه بر وحدت ملی، موجب همکاری‌های منطقه ای نیز شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ما در تماس با مسئولان سیاسی کشورهای مختلف به دنبال همگرایی در برخورد با تروریسم بوده و تلاش بر ایجاد و تقویت این همگرایی داریم.

ظریف یادآور شد: خطر تروریسم نه تنها تهدیدی برای کشورهای منطقه بلکه تهدیدی بالقوه علیه امریکا و اروپا نیز بشمار می‌رود.

بنا به گفته ظریف اقدام شجاعانه نوری المالکی آخرین بهانه را از دیگران گرفت و نقش و جدیت او در برخورد با تروریسم طی چند سال گذشته و دو ماه اخیر مسئله قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: دامنه جنایات داعش همه گروه‌ها اعم از شیعه، سنی، کرد و ایزدی‌ها را در برگرفته است لذا در برخورد با آن همه گرایشات سیاسی داخل عراق با یکدیگر باید اتفاق رویه داشته باشند.

بنا به گفته وزیر امور خارجه کشورمان تقویت ثبات سیاسی در عراق امری لازم جهت مقابله با تروریسم است.

وی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای تقویت روند سیاسی در عراق و همچنین همکاری در چارچوب روابط دوجانبه گفت: اقدمات لازم در این زمینه باید در دستور کار طرفین قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان اظهار کرد: برای رفت و آمد زائران تسهیلاتی برای صدور روادید در دستورکار قرار
گیرد.

کد N463477

وبگردی