آفتاب
لاریجانی در همایش یادمان آیینه داران آفتاب:

شهیدان باهنر و رجایی غرب و شرق زده نبودند

شهیدان باهنر و رجایی غرب و شرق زده نبودند

همایش یادمان آیینه داران آفتاب به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و اندرزگو و آغاز هفته دولت در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر همایش یادمان آیینه داران آفتاب به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و اندرزگو و آغاز هفته دولت در مجتمع فرهنگی رفاه توسط حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

در این همایش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و اعضای شورای مرکزی این حزب، باهنر نایب رئیس مجلس و دبیر کل حزب جامعه اسلامی مهندسین، محجوب نماینده مردم تهران در مجلس، تقی پور عضو شورای شهر تهران حضور پیدا کردند.

علی لاریجانی طی سخنانی در این همایش گفت: شهیدان باهنر، رجایی، اندرزگو، لاجوردی و  عراقی نقش بسیار مهمی در انقلاب و به ثمر رسیدن آن داشتند.

وی با بیان اینکه این پنج شهید روشنایی بزرگی در تاریخ بشریت بودند افزود: با شاخص قرار دادن عملکرد این شهیدان اکنون بهتر می توانیم مشاهده کنیم که آیا در مسیر درست حرکت می کنیم یا خیر و امروز باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه در آن زمان نیز یک جنس مبارزه وجود داشت و امروز نیز با جنس دیگری از مبارزه مواجه هستیم اضافه کرد: آن روز معلوم بود دشمن کجاست اما امروز گاهی دشمنان ناپیدا و در صحنه بین المللی هستند و به طور کلی نیز اکنون مصاف با دشمن بسیار سخت بوده و ساده نیست.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این شهیدان بزرگوار دارای اخلاص بودند و ریاکاری نداشتند گفت: شهیدان رجایی و باهنر اهل مبارزه بودند و درایت داشتند و همچنین تکلیف خود را با خدا یکسره کرده بودند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در چند روز اخیر شنیده ام بنی صدر در رسانه های خارجی مکاتبات خود را با امام و شهید رجایی منتشر کرده که نمی دانم چقدر درست است افزود: در آن زمان شدید ترین حمله ها از سوی بنی صدر به شهید رجایی صورت می گرفت و همین مکاتبات نیز نشان می دهد که بنی صدر فردی مغرور بوده و با نیش و کنایه با شهید رجایی سخن می گفته اما در عین حال آن شهید بزرگوار در پاسخ به بنی صدر متانت خود را حفظ کرده و پاسخ خود را به وی می داد.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه و الگوی ما هستند گفت: این شهیدان هیچگاه از هدف خود غافل نشدند زیرا انسان های مسلکی بودند که یک راه و مسیر را برمی گزیدند و بر آن ایستادگی می کردند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه آن شهیدان بزرگوار راه روحانیت و مورد تایید مراجع را در پیش گرفته بودند اظهار داشت: آنان غرب و شرق زده نبودند بلکه به معنای واقعی از دانشمندان دین بودند البته شاید ممکن بود برخی از آنها درس دین را نخوانده باشند اما دین را درست دریافتند و راه روحانیت را پیمودند.

رئیس مجلس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود ایدئولوژی در دیپلماسی گفت: اگر دیپلماسی ما ایدئولوژی داشته باشد حسن است. البته کسانی بودند که می گفتند چون ایدئولوژی است به هدف نمی رسیم اما ایدئولوژی به این معنا نیست که واقعیت را نبینیم و این موضوع نیز در اقتصاد و فرهنگ هم صدق می کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه این پنج شهید بزرگوار هیچگاه از راه روحانیت جدا نشدند اضافه کرد: از موج هایی که در فضای سیاسی آن زمان به وجود می آمد خیلی خسارت دیدیم و برای کشور هزینه ایجاد می کرد.

وی با تاکید بر اینکه آن شهیدان بزرگوار ولایت فقیه را پایه انقلاب می دانستند اظهار داشت: آنان افرادی بودند که در راه دین با فهم و درایت کار می کردند. در عین حال نیز مشکلات را مشاهده کرده و هضم می کردند و راه را درست رفته بودند.

 

 

 

 



 

کد N463369

وبگردی