آفتاب

تکذیب ادعای کمک دستگاه های اطلاعاتی غربی به سوریه برای مقابله با داعش

تکذیب ادعای کمک دستگاه های اطلاعاتی غربی به سوریه برای مقابله با داعش

سرویس اطلاعاتی آلمان گزارش های مربوط به کمک این سازمان به ارتش سوریه برای حمله به مواضع داعش و همکاری آمریکا در این خصوص را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی رسانه ها مدعی شده اند که آمریکا برای مقابله با تروریست های داعش به دولت سوریه کمک می کند. این خبر در حالی منتشر می شود که طی سه سال گذشته آمریکا و همپیمانان منطقه ای و اروپایی اش با حمایت نظامی و مالی از تروریست ها به دنبال ساقط کردن نظام سوریه بوده اند.

طبق این گزارش ها هر چند دولت آمریکا رسما این موضوع را تایید نکرده است اما روزنامه ایندیپندنت انگلیس به نقل از یک منبع آگاه آمریکایی مدعی شده واشنگتن مدتی است با همکاری سازمان اطلاعات آلمان (BND) اطلاعات مربوط به مواضع داعش در خاک سوریه را در اختیار ارتش این کشور قرار می دهد.

بر این اساس ارتش سوریه توانسته است در این مدت به کمک این اطلاعات عملیات موفقیت آمیزی علیه داعش انجام دهد. این در حالی است که ارتش سوریه چهارشنبه گذشته طی حمله ای به مواضع داعش در الرقه حدود 150 تروریست از جمله سخنگو و یکی از سرکردگان این گروه را کشت. خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز امروز گزارش داد جنگنده های ارتش مرکز اصلی داعش در حومه حلب را هدف قرار داده اند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعاتی آلمان آن را تکذیب کرده است. در همین رابطه یک سخنگوی BND به خبرگزاری آلمان گفت چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد. گفتنی است شب گذشته "محمود الاحمد" ملقب به "ابوعمر داریا" سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه "جبل عبدالعزیز" در استان الحسکه طی درگیری با ارتش سوریه و نیروهای مردمی به هلاکت رسید.

کد N463327

وبگردی