آفتاب
وزیر امور خارجه در دیدار با فواد معصوم رئیس جمهور عراق:| 198293

همه دنیا در راستای مبارزه با تروریسم باید همکاری کنند/دعوت ظریف از فواد معصوم برای حضور در تهران

همه دنیا در راستای مبارزه با تروریسم باید همکاری کنند/دعوت ظریف از فواد معصوم برای حضور در تهران

ما اطمینان می‌دهیم به همان اندازه که از نوری المالکی که نقش بزرگی در مبارزه تروریسم داشت، کردیم از دولت آینده عراق نیز به همان اندازه حمایت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همه دنیا در راستای مبارزه با تروریسم باید همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، محمدجواد ظریف در دیدار با فواد معصوم رئیس جمهور عراق گفت: ما اطمینان می‌دهیم به همان اندازه که از نوری المالکی که نقش بزرگی در مبارزه تروریسم داشت، کردیم از دولت آینده عراق نیز به همان اندازه حمایت کنیم. 
وی ادامه داد: امیدوارم آینده روشنی برای دوستان‌مان در عراق با همکاری و همدلی شکل بگیرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت جسمانی جلال طالباتی بیان کرد: ما همواره برای دوست خوب‌مان جلال طالبانی دعا کرده و می‌کنیم. 

ظریف با اشاره تهاجم گروه تروریستی داعش تاکید کرد: همه دنیا در راستای مبارزه با تروریسم باید همکاری کنند.

بنا به گفته ظریف از اولین روز حمله داعش به موصل، جمهوری اسلامی در کنار عراق حضور داشته است. 

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه از همان روزی هم که اربیل مورد هجمه قرار گرفت ما در کنار مردم اربیل قرار گرفتیم و به آنان کمک کردیم، یادآور شد: ما فکر می‌کنیم داعش یک خطر برای یک کشور نیست بلکه برای همه منطقه است. 

وی افزود: ما همانگونه که در کنار برادران کرد و شیعه ایستاده‌ایم در کنار برادران اهل تسنن نیز حضور خواهیم داشت، چون فکر می‌کنیم بزرگترین قربانیان برادران اهل تسنن هستند و خطر داعش برای کل ملت عراق است. 

ظریف با تاکید بر اینکه اقدامات وحشیانه داعش در طول دو ماه گذشته بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: ضرورت دارد که با این گروه تروریستی برخورد شود و از بین برود. فکر می‌کنیم وقت همکاری منطقه‌ای علیه داعش است برای این همکاری هم گفت‌وگوهایی هم شروع کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتخاب نخست وزیر جدید عراق تصریج کرد: انتخاب نخست وزیر را خوشامد گفتیم و ما معتقدیم که یک تصمیم عراقی اتخاذ شد و حتما در کنار شما خواهیم بود لذا ما کنار تمام گروه‌ها و کشورها برای برخورد جدی با داعش. هستیم. 

وی اضافه کرد: روند سیاسی داخل عراق هم یکی از لاقدامات ضروری است که در دولت جدید باید در خصوص آن باید با دقت تصمیم‌گیری شود و ما هم در این مسیر همه گروه‌های عراقی را بدون گرفتن امتیازهای غیرمنطقی تشویق می‌کنیم. 

ظریف همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات الان عراق از زمان صدام است و باید مبنای مناسبی ایجاد شود تا یک دولت فراگیر با کمک شما (رئیس جمهور) و کمک مجلس و نقش مرجعیت دینی تا بتواند کار را پیش ببرد و در این راه ما هر کاری از دست‌مان برآید برای عراق انجام خواهیم داد.

ظریف در پایان خطاب به رئیس جمهور عراق  امیدواریم شما را بزودی در تهران زیارت کنیم.

کد N463307

وبگردی