آفتاب

سیدحسن خمینی: کوچک‌ترین غفلت در فرصت خدمتگزاری به مردم خیانت است

سیدحسن خمینی: کوچک‌ترین غفلت در فرصت خدمتگزاری به مردم خیانت است

ایسنا نوشت:

تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) گفت: مسئولان باید از کوچک‌ترین فرصت در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند و رفع مشکلات مردم را اصلی‌ترین هدف خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در آیین تجدید میثاق استاندار و مسئولان استان البرز با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در مرقد مطهر آن حضرت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: خدمت مناسب به مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه راهی درست در ایفای مسئولیت است؛ چراکه خدمت به مردم عبادت است و کوچک‌ترین غفلت در فرصت خدمتگزاری به مردم خیانت تلقی خواهد شد.

وی افزود: بصیرت، حسن خلق، انتقادپذیری، صبوری و استقامت، روحیه جهادی و خدمت‌رسانی به مردم از ویژگی‌های مهم مسئولین نظام اسلامی است که همواره از سوی مدیران باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: اگر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اکنون در قید حیات بود به طور قطع از ما می‌خواست تا به مردم خدمت بیشتر کنیم.

نوه امام خمینی (ره) در ادامه به رویدادهای دوران رسالت پیامبر بزرگ اسلام (ص ) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) در طول رسالت خود سختی‌ها و دشواری‌های زیاد متحمل شد، اما این مشکلات برای آن حضرت مهم نبود بلکه ایستادگی پیروان بر آیین اسلام مهم‌ترین دغدغه خاتم رسولان (ص ) بود.

سیدحسن خمینی اضافه کرد: امام خمینی و پیروان آن حضرت با الگوگرفتن از پیامبر اکرم (ص) در راه بزرگی گام نهادند و با تحمل سختی‌های فراوان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی رمز پیروزی امام خمینی(ره) و پیروان ایشان را ایمان وتوکل به خداوند دانست و گفت: تحمل هرمشقت و دشواری با تکیه برقدرت الهی میسر می‌شود.

در ادامه این مراسم استاندار البرز طی سخنانی اظهارکرد: امام خمینی (ره) نتیجه مکتب شیعه، ولایت فقیه و روحانیت بود و توانست با نیروی عظیم اسلام ناب محمدی، اهل بیت و شیعه، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

حمید طهایی افزود: پیروزی انقلاب مردم ایران به رهبریت امام خمینی (ره) اهداف پلید دشمنان و شیاطین را که در صدد حذف نام خداوند در جهان بودند با شکست روبرو کرد، این تلاش‌های مذبوحانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره ناکام مانده است.

حمید طهایی در پایان گفت: امام راحل عظیم‌الشان این واقعیت را که تنها خداوند است که باید حکومت کند و حکومت‌های غیر خدایی پوشالی و محکوم به شکست هستند را به اثبات رساند و موجب شد تا مکتب اسلام بار دیگر در جهان بدرخشد.

 

23503

کد N463131

وبگردی