آفتاب

وعده های تکراری دولت آلمان برای مقابله با اسلام ستیزی

وعده های تکراری دولت آلمان برای مقابله با اسلام ستیزی

برلین- ایرنا- درحالی که جامعه مسلمانان آلمان همچنان از جدی نبودن دولت در مقابله با اقدامات اسلام ستیزانه در این کشور گلایه داشته و به شدت از این موضوع انتقاد می کنند، یک مقام عالیرتبه دولت آنگلا مرکل بار دیگر وعده ها درمورد مقابله جدی با اسلام ستیزی را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، ˈزیگمار گابریلˈ قائم مقام صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور در بازدید از مسجد مولانا که هفته گذشته از سوی اسلام ستیزان و گروه های افراطی با مواد آتش زا مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد، بر ضرورت همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در آلمان تاکید کرد.

مسجد مولانا که در یکی از مناطق مهاجر نشین شهر برلین قرار دارد، هفته گذشته درحالی طی اقدامات اسلام ستیزانه گروه های افراطی در آلمان با استفاده از موادآتش زا توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد که هنوز مراحل ساخت آن به پایان نرسیده و مورد بهره برداری قرار نگرفته بود.

وزیر اقتصاد دولت مرکل در بازدید از این مسجد سوخته، با ابراز نگرانی و ناراحتی از اینگونه اقدامات، انجام اقدامات تخریبی درمورد مساجد و مراکز مذهبی را سوء قصد به جامعه مسلمانان این کشور دانست و بر مقابله با اینگونه اقدامات تاکید کرد.

این مقام دولتی آلمان، در حالی بار دیگر وعده مقابله با اقدامات اسلام ستیزانه در کشورش را مطرح کرده است که براساس آمارهای ارائه شده از سوی مراکز مرتبط، تنها طی دو سال گذشته (2012 و 2013 ) نیروهای پلیس در مجموع 72 مورد حمله به مساجد و مراکز اسلامی در این کشور را گزارش کرده اند.

گابریل در ادامه سخنان خود با اشاره به مناقشه عراق که از آن به عنوان درگیری بین طرفداران مذاهب نام برد، افزود: ما نیازمندیم الگویی از همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان را در کشور خود نشان دهیم و نباید اجاره دهیم جنگ فرهنگ ها و ادیان در آلمان بروز کند.

در همین رابطه، ˈایمان ماتزیکˈ رییس جامعه مسلمانان آلمان نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه در ماه گذشته حداقل دو مورد حمله به مساجد در آلمان را شاهد بوده ایم، گفت: هرگونه حمله به اماکن مقدس و دینی تهاجم به همه جامعه مسلمانان در این کشور است.

ماتزیک با اعلام انزجار از ادامه اقدامات اسلام ستیزانه و محکوم کردن آن، خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی شدید تر از سوی دولت آلمان برای حفاظت از مراکز مذهبی و مساجد مسلمانان این کشور شد.

اروپام*5*456*1701**1485** 1583
کد N462894

وبگردی