آفتاب

محاکمه مرسی به 15 سپتامبر موکول شد

محاکمه مرسی به 15 سپتامبر موکول شد

یکی از دادگاه‌های مصر جلسه محاکمه رئیس‌جمهور سرنگون شده این کشور و 130 تن دیگر درخصوص پرونده فرار از زندان سال 2011 میلادی را به 15 سپتامبر سال جاری میلادی موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی‌.تی‌.آی، قاضی شعبان الشمی در جریان محاکمه، محمد مرسی، رئیس جمهور سرنگون شده مصر را به خاطر صحبت با دیگر متهمان در جریان جلسه دادگاه سرزنش کرده و به وی هشدار داد تا نظم دادگاه را برهم نزد.

هنگامی که صفوت حجازی، رهبر اخوان المسلمین و یکی از متهمان این پرونده از دادگاه خواست تا به مرسی احترام بگذارند، قاضی الشمی با تندی جواب داد: مرا با هیچ‌کس مقایسه نکنید. من در حال محاکمه متهم محمد مرسی هستم.

مرسی که به سازمان‌دهی فرار گسترده از زندان وادی‌ النطرون در جریان قیام 2011 میلادی که باعث سرنگونی حسنی‌ مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر شد، متهم شده پیش‌تر گفته بود که ساکنین محلی این زندانیان را آزاد کرده‌اند.

مرسی و 130 تن از اخوان‌ المسلمین به همراه اعضای جنبش مقاومت فلسطین "حماس" و حزب‌الله لبنان با محاکمه مواجه هستند.

مرسی پس از اعتراضات گسترده علیه حکومتش توسط ارتش مصر در ژوئیه سال 2013 میلادی سرنگون شد. وی در حال حاضر با چهار محاکمه جنایی مجزا درباره اتهاماتی همچون کشتار معترضانی که به صورت صلح‌آمیز اعتراض می‌کردند، جاسوسی و فرار از زندان در جریان انقلاب 25 ژانویه سال 2011 میلادی مواجه است.

تاکنون در هیچ‌یک از پرونده‌های موجود حکمی برای مرسی صادر نشده است.

اخوان‌المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شده و مقامات مصر هرگونه نمایش حمایت عمومی از این گروه را سرکوب می‌کنند.

انتهای پیام

کد N462764

وبگردی