آفتاب
با موضوع تهیه پیش نویس کارت تردد برای ایرانیان خارج از کشور؛

جلسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور

جلسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور

جلسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور با موضوع تهیه پیش نویس کارت تردد برای ایرانیان خارج از کشور که امکان استفاده از گذرنامه ندارند مثل همسران و فرزندان خارجی ایرانیان، با حضور دبیر کل شورای عالی ایرانیان، معاونین شورا، نمایندگان وزارت خارجه و دیگر وزارتخانه های مرتبط، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه قوام شهیدی دبیر کل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: بر صدور کارت تردد برای ایرانیان خارج از کشور گروه هدف اصرار داریم و آنرا گامی در جهت ارتقاء تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور می دانیم. وی بیان داشت: آقای روحانی در سفر به نیویورک نسبت به تسهیل تردد ایرانیان قول داده اند و ما اعتقاد داریم صدور کارت تردد گامی بلند در جهت تحقق وعده رئیس جمهور می باشد و لذا از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم از هیچ تلاشی برای اجرایی نمودن آن فروگذار نکرده ایم و امیدواریم وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مرتبط در این راستا نهایت همراهی و مساعدت را داشته باشند.

قوام شهیدی همچنین افزود: کارت تردد هرگز مغایر با گذرنامه نیست و همانطور که بدفعات تشریح شده به کسانی داده خواهد شد که بهر دلیلی از دریافت گذرنامه و امکان استفاده از آن محروم هستند.

عباس رجایی رئیس فراکسیون امور اقتصادی، فرهنگی ایرانیان خارج از کشور گفت: فراکسیون بنا دارد در زمان باقی مانده مجلس کار مهم و ارزنده‌ای برای ایرانیان خارج از کشور انجام دهد و به این جمع بندی رسیده صدور کارت تردد که شورای عالی ایرانیان پیگیری می کند یک ضرورت است و لذا بر تحقق آن تأکید دارد.

رجایی اضافه کرد: شورای عالی ایرانیان باید وجاهت بیشتری پیدا کند و هر تلاشی برای تضعیف شورا بشدت محکوم است.

در این جلسه مقرر شد ظرف یک هفته، آخرین نقطه نظرات دستگاه‌های اجرایی مرتبط اخذ شود تا هرچه سریعتر طرح نهایی آماده شود و در فرایند تصویب و قانون گذاری قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N462715

وبگردی