آفتاب

رئیس پارلمان لیبی: درخواستی برای حمله به کشور نکرده‌ایم/دولت ملی ظرف 10 روز تشکیل می‌شود

رئیس پارلمان لیبی: درخواستی برای حمله به کشور نکرده‌ایم/دولت ملی ظرف 10 روز تشکیل می‌شود

رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد که خواهان هیچ‌ گونه مداخله‌ برای حمله به لیبی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "عقیله صالح عیسی"، رئیس پارلمان لیبی در مصاحبه با برنامه "با صراحت" از شبکه اسکای‌نیوز اعلام کرد: تعدادی از قوانین وجود دارد که در پارلمان مطرح خواهند شد که از جمله این قوانین مساله تروریسم است و دولت نجات ملی کوچکی نیز تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارلمان همچنان منتظر مداخله جامعه بین‌الملل برای حمایت از غیرنظامیان لیبیایی است گفت که درخواستی برای هیچ‌ گونه حمله به لیبی مطرح نکرده است.

رئیس پارلمان لیبی با بیان اینکه احتمال مداخله‌ خارجی در لیبی با هدف اشاعه ناآرامی‌ها وجود دارد، گفت: تمام نهادهایی که گوش به فرمان دستورات پارلمان نیستند غیرقانونی هستند.

این مقام لیبیایی اعلام کرد که خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی که راهبری ناآرامی‌ها در لیبی را بر عهده دارد، از جمله کسانی نبوده است که نام آن‌ها به پارلمان برای برعهده گرفتن تصدی پست ستاد ارتش مطرح شده باشد.

وی از کشورهای همسایه لیبی خواست تا از مرزهای محافظت بعمل آورند و همچنین جامعه بین‌الملل برای برقراری امنیت و ثبات به لیبیایی‌ها کمک کند.

وی با درخواست از مفتی لیبی برای تحقق وحدت و عدم دعوت به تفرقه اعلام کرد که تصمیمی تاکنون برای برکنار وی وجود نداشته است اما مساله وی و ستاد ارتش و دولت بر روی میز قرار دارد.

از سوی دیگر، محمد شعیب، معاون اول، رئیس پارلمان لیبی در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی که پس از دیدار وی با "سامح شکری"، وزیر خارجه مصر مطرح شد، گفت: پارلمان لیبی در حال حاضر درصدد تشکیل دولت ملی لیبی ظرف یک هفته تا 10 روز است.

وی خاطرنشان کرد که در این دیدار روابط دوجانبه میان مصر و لیبی که روابطی تاریخی است مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بر اهمیت ادامه این روابط و آمادگی مصر برای حمایت از مردم لیبی در شرایط کنونی تاکید شد.

وی عنوان داشت: پارلمان نشات گرفته از قانون اساسی است که با انتخابات آزاد، شفاف و سالم روی کار آمده است. پارلمان نماینده قانونی و تنها نماینده مردم لیبی است و دولتی که از این پارلمان تشکیل خواهد شد یک دولت قانونی است که به وظایف خود بر اساس خواسته‌های مردم لیبی عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N462329

وبگردی