آفتاب

مشرف به دنبال احیای حزبش در بحبوحه تنش‌های سیاسی در پاکستان

مشرف به دنبال احیای حزبش در بحبوحه تنش‌های سیاسی در پاکستان

در شرایط بحران سیاسی کنونی پاکستان، پرویز مشرف دیکتاتور سابق این کشور در نظر دارد تا حزب مسلم لیگ تمام پاکستان را بار دیگر احیا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، پرویز مشرف که در جریان کودتای 1999 قدرت را به‌دست گرفت و دهمین رئیس‌جمهور پاکستان شد، از حامیانش خواست تا در عرصه سیاسی مشارکت فعالی داشته باشند و در سناریوی کنونی پاکستان مشارکت کنند.

یکی از مشاوران نزدیک مشرف گفت که پرویز مشرف در نظر دارد تا در پاکستان باقی بماند و حتی اگر اجازه خروج به وی داده شود، وی گزینه خارج رفتن را کنار گذاشته است.

به گفته وی، مشرف معتقد است که اوضاع سیاسی کنونی فرصتی را برای او فراهم کرده است تا در پاکستان زندگی کند و تلاش کند تا حزب تحریک عوامی پاکستان (PAT) را مورد انتقاد قرار داده و به داخل آن‌ها نفوذ کند و به همین دلیل است که حزب مشرف در میان تظاهرکنندگان PAT‌ صبحانه توزیع می‌کند.

این مشاور پرویز مشرف تاکید کرد که حتی اگر وی به خارج برود، مدت زمان استقرار او در آنجا کوتاه خواهد بود.

وی گفت که مشرف در جریان آخرین نشست درباره اوضاع سیاسی کنونی بحث کرد و انگیزه بسیاری دارد تا نقش خود را برای احیای حزبش ایفا کند.

به گفته این منبع آگاه، مشرف با تعدادی از مشاوران سیاسی سابقش تماس گرفته و آن‌ها را برای دیدار دعوت کرده است.

پرویز مشرف پس از گذراندن پنج سال تبعید خود خوانده در 18 آوریل 2013 به پاکستان بازگشت و با پرونده‌هایی از جمله "خیانت" محاکمه شد که هنوز ادامه دارد.

رشید قریشی رئیس هیات مسلم لیگ تمام پاکستانی‌ها (APML) در راستای نیات مشرف صبح روز شنبه به سمت تحصن‌کنندگان حزب تحریک عوامی پاکستان (PAT) رفتند و حدود 20 هزار وعده صبحانه توزیع کردند.

رشید قریشی تاکید کرد که درخواست‌های این حزب درست مطابق با قانون اساسی است و دولت باید به آن‌ها رسیدگی کند.

انتهای پیام

کد N462062

وبگردی