آفتاب

سازمان ملل اقدام فوری برای جلوگیری از قتل‌عام در آمرلی عراق را خواستار شد

سازمان ملل اقدام فوری برای جلوگیری از قتل‌عام در آمرلی عراق را خواستار شد

فرستاده سازمان ملل در عراق خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از قتل‌عام احتمالی در شهر آمرلی این کشور شد که تحت محاصره داعش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، نیکولای ملادونف، فرستاده سازمان ملل به عراق با ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره شرایط غیرانسانی سکنه در شهر آمرلی در شمال عراق گفت: به مدت دو ماه است که این شهر در محاصره نیروهای داعش قرار دارد و شهروندان آن بدون دسترسی به منابع آبی یا غذا زندگی می‌کنند. اوضاع مردم در این شهر بسیار وخیم است و ما خواستار اقدامی ضروری برای جلوگیری از یک قتل عامل احتمالی هستیم.

وی در جریان یک بیانیه مطبوعاتی در بغداد ادامه داد: این شهر در محاصره داعش است و گزارش‌ها نیز تایید می‌کنند شهروندان و ساکنان این شهر در وضعیت وخیمی قرار دارند.

وی با اشاره به این مساله که متحدان عراق و جامعه بین‌الملل باید با مقام‌های بغداد در جلوگیری از وقوع یک تراژدی بشری در شهر آمرلی همکاری کنند، گفت: من به دولت عراق تاکید می‌کنم تا هر آنچه را که در توان دارد برای رفع این محاصره انجام دهد و تضمین حاصل کند که سکنه این شهر می‌توانند به کمک‌های انسان‌دوستانه دسترسی داشته باشند یا حداقل از شهر خارج شوند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق ادامه داد: این سازمان در عراق برای حمایت از دولت عراق و مردم همه کار انجام می‌دهد.

آژانس عالی آوارگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که طی امروز و فردا کمک‌های بیشتری را به صورت هوایی به اربیل ارسال می‌کند.

انتهای پیام

کد N461990

وبگردی