آفتاب

ارتش هند نیروهای بیشتری را روانه خط کنترل کشمیر کرد

ارتش هند نیروهای بیشتری را روانه خط کنترل کشمیر کرد

رسانه‌های محلی گزارش دادند، همزمان با مطرح شدن این ادعا که نیروهای پاکستانی تیراندازی بین مرزی در خط کنترل کشمیر و مرز بین‌المللی را افزایش داده‌اند، ارتش هند نیروهای بیشتری را به سرعت روانه این منطقه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی "Times Now" اعلام کرد، ژنرال‌های ارشد نیز در حال بازدید از این منطقه هستند تا بر استقرار مجدد نیروها در این منطقه نظارت داشته باشند.

آرون جیتلی، وزیر دفاع هند اوایل روز شنبه گفت: نقض آتش‌بس از سوی پاکستان در راستای خط کنترل کشمیر و مرز بین‌المللی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: نیروهای هند به این اقدامات به‌طور مؤثر واکنش نشان می‌دهند تا از منافع این کشور دفاع کنند.

جیتلی ادامه داد: این یک حقیقت است که این نقض‌های آتش‌بس از سوی پاکستان افزایش یافته است اما به همه اطمینان می‌دهیم که هم ارتش و هم نیروهای امنیت مرزی ما که مسئولیت حفاظت از این خط کنترل و مرز بین‌المللی را دارند، کاملاً آماده و گوش به زنگ هستند.

هند در چند روز گذشته به خاطر نشست‌های کمیسیونر عالی پاکستان با جدایی‌طلبان کشمیری در دهلی‌نو، نشست در سطح وزرای امور خارجه با اسلام‌آباد را لغو کرد.

مقامات خاطر نشان کردند، پس از تبادل آتش میان نیروهای حفاظت از مرز پاکستان و هند در راستای مرز بین‌المللی در کشمیر، دست کم دو غیرنظامی از هر طرف کشته شدند.

انتهای پیام

کد N461626

وبگردی