آفتاب
علیزاده‌طباطبایی:

حکم حبس فاطمه هاشمی باید شکسته شود

حکم حبس فاطمه هاشمی باید شکسته شود

وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی گفت: دادگاه غیرعلنی نیست و هرکسی می‌تواند در این دادگاه حضور یابد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع فاطمه هاشمی قبل از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معمولا دادگاه تجدیدنظر حضوری برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: از ما برای حضور در دادگاه امروز دعوت به عمل آمد و ما می‌رویم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ما جرمی واقع نشده است، اظهار کرد:‌ به نظر ما باید در مرحله دادسرا و با توجه به نامه آقای لاریجانی قرار منع تعقیب صادر می‌شد ولی این اقدام انجام نگرفت. دادگاه حکم شش ماه حبس صادر کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است و ما تصور می‌کنیم که دادگاه توضیحاتی لازم دارد که باید آن را ارائه دهیم و حکم برائت بگیریم.

علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور خانواده فاطمه هاشمی در جلسه دادگاه تجدیدنظر علت خاصی دارد؟ خاطرنشان کرد:‌ دادگاه غیرعلنی نیست و هرکسی می‌تواند در این دادگاه حضور پیدا کند و مادر و برادر خانم هاشمی نیز در این دادگاه ایشان را همراهمی می‌کنند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا حکم شش ماهه اجرا می‌شود گفت: حکم شش ماهه حکم تعلیقی است و احکام تعلیقی اجرا نمی‌شوند. ما به این حکم اعتراض داریم و معتقدیم باید شکسته و حکم برائت صادر شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال 92 به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوه قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای وی قرار مجرمیت صادر گردید و پرونده اتهامات وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد.

دادگاه فاطمه هاشمی 28 دی ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار و وی به شش ماه حبس تعزیری که به مدت دو سال تعلیق شده است محکوم شد.

انتهای پیام

کد N461606

وبگردی