آفتاب
در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد،

باهنر: استیضاح وزیر علوم منحصر به تندروها نبود

باهنر: استیضاح وزیر علوم منحصر به تندروها نبود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ استیضاح وزیر علوم منحصر به تندروها نبود و مدیریت و هیات رئیسه مجلس تلاش زیادی کردند تا مشکلات نمایندگان با وزیر حل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: روند استیضاح شش ماه طول کشید و این استیضاح منحصر به تندروها نبود. مدیریت و هیات رئیسه مجلس تلاش زیادی کردند تا مشکلات و بحث‌هایی که نمایندگان استیضاح کننده داشتند حل شود و جلسات متعددی هم برگزار شد.

برخورد دولت با اولین استیضاح برخورد بسیار خوبی بود؛ چون خیلی‌ها می‌خواستند این مسئله را به دعوایی در درون نظام تبدیل کنند، اما خوشبختانه دولت برخورد مناسبی انجام داد.

وی ادامه داد: وزیر علوم ‌خیلی از نکاتی که گفته شد را در تئوری پذیرفت، اما در عمل آن طور که باید مسائل پیش می‌رفت صورت نگرفت، ما هم تلاش زیادی کردیم تا کار به اینجا نکشد؛ چون از نظر کلان علاقه‌مند نبودیم که قبل از حضور وزیر چنین اتفاقی بیفتد. جلساتی هم که برگزار شد متأسفانه به نتایج مطلوب نرسید و در کلیات نگرانی‌ها رفع نشد.

باهنر همچنین بیان کرد: در همان 10 روزی که استیضاح اعلام وصول شد و وزیر زمان داشت ما هم بیکار نبودیم و باز جلسات و قرارهایی گذاشتیم.

فراکسیون اصولگرایان طرفدار استیضاح بود و در فراکسیون رهروان ولایت هم بحث‌های زیادی صورت گرفت که تقریباً‌ موافقین و مخالفین با هم برابر بودند؛ به همین دلیل تصمیم بر این شد که گفته شود تصمیمات اعضای فراکسیون رهروان ولایت فراکسیونی نیست و هر کس نظر خودش را خواهد داد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به برخورد دولت پس از استیضاح اضافه کرد:‌ برخورد دولت با اولین استیضاح برخورد بسیار خوبی بود؛ چون خیلی‌ها می‌خواستند این مسئله را به دعوایی در درون نظام تبدیل کنند، اما خوشبختانه دولت برخورد مناسبی انجام داد.

باهنر در پایان اظهار کرد: واقعیت این است که در خیلی از کشورها دموکراسی نهادینه شده است، استیضاح یک مسئله طبیعی به حساب می‌آید و زلزله به ارکان قوه اجرایی وارد نمی‌کند، ولی شاید در اینجا رسانه‌ها زیاد به این مسئله دامن می‌زنند و آن را بیش از حد مهم جلوه می‌دهند. در خیلی از کشورها حتی رئیس دولت برای ترمیم کابینه نیمی از اعضا را تغییر می‌دهد یا اینکه مجلس رای اعتمادش را از دولت پس می‌گیرد تا دولت جدید معرفی شود.

انتهای پیام

کد N461493

وبگردی