آفتاب

عضو خبرگان: مردمی بودن ویژگی شاخص دولت شهید رجایی بود

عضو خبرگان: مردمی بودن ویژگی شاخص دولت شهید رجایی بود

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساده زیستی و مردمی بودن ویژگی شاخص دولت شهید رجایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعسگر دیربازˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک ایام هفته دولت افزود: دولت شهید رجایی نخستین دولت برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی اظهار کرد: زمان خدمت دولت شهید رجایی مصادف بود با آغاز جنگ تحمیلی و حمله مسلحانه گروههای معاند برای براندازی نظام اما با این وجود با تمام توان توانست کشور را اداره و خدمات شایانی به کشور ارائه کند.

وی ادامه داد: زدودن غبار محرومیت و فقر از چهره جامعه مهمترین اقدام دولت شهید رجایی بود او توانست با وجود همه مشکلات و قرار گرفتن کشور در وضعیت بحرانی افقی امیدبخش در برابر قشر محروم جامعه بگشاید.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز نیز حاصل تلاشهای دولت شهید رجایی را در جامعه می توان دید چنانچه طرح شهید رجایی یکی از ماندگارترین خدمات این شهید والامقام است که هنوز بخش عظیمی از جمعیت نیازمند جامعه از این خدمت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه بدون شک شهید رجایی می توانست تحولی بزرگ در ایران بوجود آورد گفت: آینده نگری و درک مشکلات جامعه و مهمتر از همه متعلق بودن وی به طبقه زجر کشیده جامعه بدون تردید از عوامل مهمی بود که توانست این رییس جمهوری مردمی را هرچه بیشتر در دل مردم جای دهد.

حجت الاسلام دیرباز اضافه کرد: شهید رجایی در سیاست خارجی نیز پایبندی به انقلاب و نظام را سرلوحه خود قرار داد و گفتمانش همواره پایبندی به انقلاب بود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دولت شهید رجایی تصویری حقیقی از حکومت اسلامی ارائه کرد و عصاره حکومت اسلامی را به مردم زجر کشیده جامعه چشاند.

شهید محمدعلی رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفت سپس در سال 1359 به نمایندگی مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد.

20 مرداد 1359 مسوولیت نخست وزیری را بر عهده گرفت و پس از عزل بنی صدر از مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوم مرداد 1360 با کسب بیش از 13 میلیون رأی مردم به عنوان دومین رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

شهید رجایی به همراه شهید محمدجواد باهنر نخست وزیر در هشتم شهریورماه 1360 با انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسید.

591/8135/581
کد N461461

وبگردی