آفتاب

انگلیس حمله تروریستی به مسجدی در استان دیاله عراق را محکوم کرد

انگلیس حمله تروریستی به مسجدی در استان دیاله عراق را محکوم کرد

لندن – ایرنا - دولت انگلیس روز شنبه حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی واقع در شمال شرق بعقوبه در استان دیاله عراق را که دهها کشته برجای گذاشت، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا،ˈ توبیاس ال وودˈ وزیر مشاور دفتر امور خارجی و مشترک المنافع وزارت خارجه انگلیس درحوزه خاورمیانه گفت: دولت بریتانیا حمله روز جمعه به این مسجد در استان دیاله را که در نتیجه آن بیش از 70 نفر کشته شدند، محکوم کرده و با خانواده افراد کشته شده ابراز همدردی می کند.

وی با ابراز انزجار شدید نسبت به حمله به مکان های مذهبی افزود: ما از اظهارات مقامات عراقی برای تشکیل کمیته ای به منظور تحقیق درخصوص این حمله تروریستی استقبال می کنم.

وزیر مشاور دفتر امور خارجی و مشترک المنافع وزارت خارجه انگلیس خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا قویا از تلاش های دولت عراق برای برقراری نظم و قانون و سپردن عاملان این جنایات وحشتناک به دستگاه قضایی حمایت می کند.

ˈتوبیاس ال ووˈ گفت: به منظور مقابله با تهدیدات جدی که عراق هم اینک از سوی تروریسم ، فرقه گرایی و جدایی طلبی مواجه است، لازم است دولت جدید فراگیر این کشور هرچه سریعتر تشکیل شود.

وی افزود: دولت بریتانیا در این راستا از تمامی رهبران سیاسی عراق درخواست می کند که به منظور تشکیل این دولت فراگیر با یکدیگر همکاری کنند.

اروپام ** 5** 1552 ** 1551
کد N461288

وبگردی