آفتاب
افتتاحیه سی و یکمین نشست روسای آموزش و پرورش سراسر کشور:

درخواست فانی از رئیس جمهور برای پیگیری لایحه رتبه بندی معلمان/رونمایی از چند کتاب درسی

درخواست فانی از رئیس جمهور برای پیگیری لایحه رتبه بندی معلمان/رونمایی از چند کتاب درسی

وزیر آموزش و پرورش از رئیس جمهور درخواست کرد تا لایحه رتبه بندی معلمان هر چه سریعتر در دولت پیگیری شود تا برای تصویب نهایی به مجلس ارائه گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه سی و یکمین نشست روسای آموزش و پرورش سراسر کشور  که عصر امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این اجلاس روسای آموزش و پرورش استثنایی، مدیران کل، معاونان وزارتخانه و مدیران کل استانها از 752 منطقه آموزشی حضور دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش دولت یازدهم با اتخاذ خط مشی اعتدال تلاش کرده با بهره گیری از توان آموزش و پرورش به یک میلیون فرهنگی که بزرگترین سرمایه انسانی محسوب می شوند خدمت کند.

فانی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور است مورد توجه آموزش و پرورش نیز بوده و هست، گفت: سند تحول، سه مرحله را باید بگذراند. مرحله اول طراحی و تصویب سند است که این مرحله در حال حاضر سپری شده است. گام دوم سند، تدوین نقشه راه برای اجرایی کردن سند تحول است. ما بدون نقشه راه قادر به اجرایی کردن آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول در سال تحصیلی آینده که تعداد قابل توجهی از راهکارهایش قابلیت اجرایی پیدا کرده را عملیاتی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: گام سوم، اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که امیدواریم با در دست داشتن نقشه راه با تامل و فراهم کردن زمینه اجرایی آن عملیاتی شود.

فانی عنوان کرد: آموزش و پرورش در سالی که گذشت با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی، تقویت هویت و تامین معیشت و منزلت معلمان را در برنامه های خود در نظر گرفته بود.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه امیدوارم در سال تحصیلی جدید در مدارس، آرامش توام با امید به آینده حاکم شود گفت: در همین راستا از رئیس جمهور خواهشمندم دستور دهند لایحه رتبه بندی معلمان مراحل خود را هر چه سریع تر در دولت بگذراند تا انشاءالله روحیه بهتری در بین فرهنگیان ایجاد شود و شاهد افزایش بعد تخصصی نیروی انسانی در آموزش و پرورش باشیم.

وی افزود: در سالی که گذشت در آموزش و پرورش سیاست توسعه مشارکت به جد دنبال شد و ما معتقدیم آموزش و پرورش بدون مشارکت دانش آموزان، اولیا و مردم اداره نمی شود؛ چرا که تکیه صرف بر بودجه و امکانات دولتی مشکلات آموزش و پرورش راحل نمی کند.

فانی در ادامه بیان کرد: معلم و دانش آموز باید در مدرسه احساس تعلق خاطر داشته باشند و اولیای دانش آموزان احساس کنند که در اداره مدرسه نقش موثری دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت شوراهای دانش آموزی، معلمی و تقویت انجمن های اولیاء و مربیان و انجمن های مردم نهاد می تواند بهره وری را در آموزش و پرورش افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم عنایت خاصی به اقتصاد آموزش و پرورش شد، افزود: اقتصاد آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که کمتر آن را در آموزش و پرورش شاهد بودیم. بنده در ابتدا با انتصاب مشاور اقتصادی، موضوع اقتصاد آموزش و پرورش را دنبال کردم. همچنین پیدا کردن منابع جدید و افزایش بهره وری و مدیریت در منابع آموزش وپرورش مواردی بوده که در دولت یازدهم در آموزش و پرورش دنبال شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه در حال حاضر بسته حمایتی مدارس غیردولتی به استانها ابلاغ شده است گفت: به موجب این بسته، آموزش و پرورش آمادگی دارد که از مدارس غیردولتی حمایت جدی کند و  زمینه های توسعه مشارکت را در ابعاد مختلف دنبال کند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص ایجاد زنگ گفتگو، زنگ انشاء، حقوق شهروندی و کودک اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم را برای اجرایی کردن خواسته های رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی 93-94 فراهم کرده ایم وانشاءالله شاهد اجرای آن خواهیم بود.

فانی افزود: برنامه های خوبی را برای با نشاط کردن مدارس در حوزه های پرورشی، تربیت بدنی، قرآن، نهج البلاغه، آشنایی دانش آموزان با اهل بیت(ع) و اندیشه های استاد مطهری برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و تقویت جامعه پذیری آنها در نظر گرفته ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهمنامه های منعقد شده توسط این وزارتخانه با سایر وزارتخانه ها گفت: تاکنون تفاهمنامه هایی با وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت، راه و شهرسازی، شهرداری، محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری در طول سال جاری منعقد کرده ایم.

فانی در پایان خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم که در تدوین بودجه سال 94 و تدوین برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش از اولویت جدی تری برخوردار باشد.

در این مراسم از کتابهای جدید التالیف پایه های چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه  توسط رئیس جمهوری رونمایی شد.

 

کد N461260

وبگردی