آفتاب

اعلام آمادگی دولت یمن برای اجابت خواست معترضان

اعلام آمادگی دولت یمن برای اجابت خواست معترضان

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی از صنعا از اعلام آمادگی دولت یمن برای اجابت خواسته تظاهر کنندگان معترض در این شهر خبر داد.

در این گزارش به نقل از یک عضو کمیته ریاست جمهوری یمن اعلام شده است که دولت این کشور امروز/شنبه/ در تلاش برای پایان دادن به اعتراضات حوثی ها اعلام آمادگی کرد تا بخشی از خواسته های آنها را برآورده سازد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با رویترز گفت: دولت امروز پیش نویس طرحی را به حوثی ها داد که شامل پیشنهادی برای تشکیل یک دولت جدید ظرف یک ماه و ایجاد یک کمیته اقتصادی به منظور بررسی مجدد مساله یارانه های سوخت می شود تا از این طریق بتواند آرامش را به کشور بازگرداند.

این گزارش حاکی است که ده ها هزار نفر از حوثی های یمن دیروز/جمعه/ در قالب یک اعتراض مدنی سازماند هی شده از دولت خود خواستند ظرف مدت یک ماه استعفا داده و طرح قبلی کاهش یارانه های سوخت را لغو کند.

براساس این گزارش، حوثی های معترض، روز جمعه در پی این اعتراضات، در اطراف وزارتخانه های کشور، مخابرات و برق در خیابانی فرعی که به فرودگاه صنعا منتهی می شود، چادر زده و اعلام کردند تا زمانیکه به درخواست هایشان عمل نشود، محل (چادرها) را ترک نخواهند کرد.

به گزارش رویترز، رییس جمهور یمن در تلاش برای ایجاد نظم و آرامش در این کشور متحد آمریکا که در مرز عربستان سعودی، صادرکننده مهم نفت واقع شده است، اجرای این پیشنهاد را مشروط به برچیده شدن چادرهای حوثی ها از صنعا اعلام کرد.

رسانام**1378**1586
کد N460971

وبگردی