آفتاب
دستیار جوان مشاور ترکان:

باید به تمام دغدغه‌های جوانان توجه کرد

باید به تمام دغدغه‌های جوانان توجه کرد

دستیار جوان ترکان اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها و گسترش و تعمیق فعالیت‌های حوزه دستیاران جوان در منطقه آزاد و مناطق ویژه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید الله بداشتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: . در منطقه آزاد و منطقه ویژه ما با دستیاران جوان همکاری داریم. در حدود 5 منطقه آزاد و 3 منطقه ویژه دستیاران جوان در حال فعالیت هستند که ان‌شاألله در ماه‌های آتی می‌خواهیم دستیاران جوان بیشتری را در این مناطق معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از گام‌های اولیه برای حل بخشی از مشکلات جوانان و تدارک آنها برای حضور مصمم‌تر و کارآمدتر در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی را با منصوب شدن دستیاران جوان در منطقه دیدیم. خدا را شکر با کمک‌های مشاور عالی ریاست محترم جمهور آقای مهندس ترکان و گزارشی که خود بنده به رئیس جمهور داده‌ام با قطعیت می‌توانم بگویم که گام‌های موفقیت آمیزی را برداشته‌ایم.

دستیار جوان ترکان همچنین افزود: هرچه بوده عنایت حق بوده است ما فقط داریم تلاش می‌کنیم که گام اول را محکم برداریم و بتوانیم کسانی را در مناطق به عنوان دستیاران جوان به جوانان معرفی کنیم که دغدغه و مسأله نسل جوان را در سر داشته باشند.

وی با بیان این‌که باید به تمام دغدغه‌های جوانان توجه کرد، خاطرنشان کرد: بحران‌های نسل جوان فقط ازدواج نیست، فقط بیکاری نیست، عدم تکریم نیست که البته اینها هم خود مشکلات بزرگی هستند. ما مجموعه‌ای از این مسائل را که در مجموعه مناطق وجود دارد رصد می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستیاران جوان ما باید بتوانند با علم دقیق به مشکلات با جوانان مناطق خودشان در ارتباط باشند. ارتباط کرامت برانگیز برقرار کنند. سعی کنند گفت‌وگوهایی با جوانان مناطق آغاز کنند و همکاری ها و همراهی‌های بیشتری را ایجاد کنند.

الله‌ بداشتی تأکید کرد: تمام تأکید من به دستیاران جوان این است که سعی کنند راهی صمیمانه با جوانان مناطق خود طی کنند و تا آنجایی که در توان آنها است به آنها رسیدگی کنند. بنده به عنوان دستیار جوانی که در پایتخت هستم حوزه کاری‌ام مشخص است و صراحتا" می‌گویم که توان و اختیاراتم محدود است، اما معتقدم که نسل جوانی که به خصوص در هشت سال اخیر دچار لطمات جدی روحی و معنوی شده این را درک می‌کند که اگر جوانی از جنس خودشان در گوشه‌ای از دولت یازدهم قرار گرفت تا شاید حداقل شنونده مشکلات و دغدغه‌های نسل جوان باشد و شاید بتواند بخشی از آن مشکلات را برطرف کند، همراهی کند.

دستیار جوان ترکان همچنین با بیان این‌که دستیاران جوان امروز می توانند یک گام رو به جلو باشند گفت: توصیه من به دستیاران این بوده که ارتباط نزدیکی با جوانان ایجاد کنند. در گام بعد یکی از مشکلات اصلی که باعث صدمه و لطمه به نسل جوان شده است معضل بیکاری است.

الله‌ بداشتی ابراز عقیده کرد: تأکید می‌کنم به هیچ وجه نمی‌توانیم به وسیله استخدام در دولت مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم. کار و معضل استخدام‌های غیرقانونی در دولت گذشته که در سال‌های آخر صورت گرفت امروز یک حجم مصیبت بر گردن دولت جدید افتاده است.

وی همچنین تصریح کرد: حدود 400 هزار شغلی که بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها شکل گرفته بود امروز ما را با مشکلات بسیار بزرگی در ادارات و سازمان‌های دولتی مواجه کرده به همین جهت باز هم تأکید می‌کنم جوانان ما از فکر استخدام در دولت بیرون بیایند.

دستیار جوان ترکان با اشاره به ضرورت پرداختن به خلاقیت‌ها و پرورش ایده‌های جوانان، ابراز عقیده کرد: ما باید به دنبال پرورش ایده و خلاقیت‌ها باشیم. تلاش و خواسته ما از جوانان این است که ایده‌ها و اندیشه‌هایشان را به ما منتقل کنند تا ما بتوانیم با بسته‌های کارآفرینی از امکانات جغرافیایی و فنی استفاده کنیم و ایده‌هایشان را به سناریوهای قابل اجرا دربیاوریم.

الله بداشتی با بیان این‌که مهندس ترکان تأکید کردند که باید جوانان را به خوداشتغالی برسانیم گفت: با تأکید مهندس ترکان تلاشمان این است که در مناطق آزاد به میزان خوبی از اشتغالزایی برسیم که این خود کار عمیق و ریشه‌ای است.

وی از تقویت بسترهای کارآفرینی برای جوانان خبر داد و گفت: دبیرخانه دایم دستیاران جوان راه‌اندازی شده، وظایف این دبیرخانه پیگیری جلسات، اهداف و مأموریت های دستیاران است که با کمک جمعی از نخبگان جوان و خوش سابقه به کار خود ادامه می‌دهد.

دستیار جوان ترکان افزود: همین دبیرخانه هم با تأکید بر کارآفرینی و بدون تحمیل بار استخدام به دولت کار می‌کند. مناطق آزاد قرار است که الگوی سند 1404 شود. ما امیدواریم در حوزه جوانان بتوانیم در تعمیم راهبردها و کاهش مشکلات مجموعه مناطق آزاد پیشگام و الگو باشیم.

الله بداشتی تصریح کرد: آقای روحانی هم در جریان فعالیت‌ها هستند. انتقاداتی هم هست که من می‌پذیرم. عده‌ای از جوانان از بکار نگرفتن جوانان در دولت انتقاد کرده‌اند که این هم یکی از دغدغه‌های نسل جوان ما است. من می‌خواهم از وزرا بپرسم که آیا شما به توصیه رئیس جمهور در روز رأی اعتماد عمل کرده‌اید؟ آقای رئیس جمهور صراحتا" گفتند در لایه‌های میانی از جوانان استفاده کنید. کدام وزیر به جوانان و نخبگان جوان توجه کرد؟

وی با بیان ‌این‌که جوانان به دنبال پست و مقام نیستند، خاطرنشان کرد: دولت مردم را امیدوار کرده است ما باید جوابی برای جوانانی که تنور انتخابات را گرم کرده‌اند داشته باشیم. باید احساس نامناسب را از پیکره نسل پردغدغه جوان برطرف کنیم.

الله بداشتی در پایان از دومین نشست سراسری دستیاران جوان مناطق آزاد خبر داد و گفت: امیدوارم جوانان منصوب شده را بتوانیم به شرایط مفید و رو به جلو ترغیب کنیم.

انتهای پیام

کد N460893

وبگردی