آفتاب
اختصاصی

دامنه آتش بس و مصالحه در مناطق غربی استان دمشق گسترده می شود

دامنه آتش بس و مصالحه در مناطق غربی استان دمشق گسترده می شود

دمشق – ایرنا – دامنه آتش بس در مناطق غربی استان دمشق گسترده تر می شود و شهرهای ییلاقی «عین الفیجه» و«عین الخضره» واقع در 40 کیلومتری غرب پایتخت سوریه بزودی به روند مصالحه با دولت خواهند پیوست.

منابع محلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق تاکید کردند که براساس توافق صورت گرفته ، قرار است عناصر مسلح سوری سلاح خود را به مقامات مسئول دولتی تحویل دهند و عناصر مسلح خارجی هم از مناطق یاد شده خارج شوند.

روند مصالحه در مناطق غرب استان دمشق روز پنجشنبه از شهر ˈبسیمهˈ کلید خورد و اهالی منطقه یک تونل را به مقامات دولتی تحویل دادند و 180 عنصر مسلح نیز خود را تسلیم کردند.

مناطق غرب استان دمشق که در برگیرنده منابع آب تغذیه کننده شهرهشت میلیونی دمشق است از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار هستند.

به گفته منابع محلی، مسائل قانونی 300 تن از عناصر مسلح که خود را در دو روز اخیر به مقامات دولتی تسلیم کرده اند در کمتر از 24 ساعت حل و فصل شده و قرار است در کمیته های محلی ادغام شوند.

در صورتی که توافق مصالحه در شهرهای عین الفیجه وعین الخضره عملی شود، تنها منطقه زبدانی از دامنه توافقات مصالحه در غرب استان دمشق بیرون مانده است.

براساس این گزارش ایرنا، منابع محلی اعلام کردند که در اثر حمله عناصر مسلح در منطقه زبدانی به یک پست ایست و بازرسی ارتش در این منطقه، سه نفر از جمله یک افسر ارتش سوریه کشته شدند.

عناصر مسلح مستقر در مناطق غرب استان دمشق، ماه گذشته تهدید کرده بودند، آب شهر دمشق را قطع خواهند کرد و براین اساس پایتخت سوریه شاهد تدابیر شدید سازمان آبرسانی برای جیره بندی آب آشامیدنی بود و این امر موجب بحران شدید آب در سطح شهر دمشق شد.

خاورم *(1)* 389*1324
کد N460633

وبگردی