آفتاب

روسیه به تحریم های ژاپن پاسخ داد

روسیه به تحریم های ژاپن پاسخ داد

مسکو- ایرنا- مسکو در پاسخ به تحریم های توکیو در مورد مقامها و شخصیت های سیاسی روسیه ، شماری از مقامهای ژاپنی را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه روز شنبه وزارت امور خارجه روسیه، ˈایگور مارگولوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ˈتیکوهیتو هارداˈ سفیر ژاپن در مسکو، فهرست مقامهای ژاپنی مشمول تحریم های مسکو را به وی ارائه کرد.

در این اطلاعیه به شمار شخصیت های ژاپنی مشمول تحریم های روسیه اشاره ای نشده و گفته شده است: سفر این افراد به روسیه منع و این اقدام در پاسخ به تحریم های ژاپن علیه روسیه اعمال شده است.

ˈاوتسوکی کوتاروˈ سخنگوی سفارت ژاپن در مسکو در گفتگو با ریانووستی، ضمن ابراز تاسف از این اقدام روسیه خاطرنشان کرد: این اقدام مسکو بر روابط روسیه و ژاپن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ژاپن روز پنجم ماه اوت جاری در رابطه با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و موضع مسکو در مساله اوکراین، 40 نفر از مقامهای روس و نیز ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع اوکراین را تحریم کرد.

توکیو در ماههای اخیر در پیروی از سیاست های واشنگتن در مورد مسکو در مساله اوکراین ، سه بسته تحریم علیه روسیه وضع کرده است.

اروپام*5*391*518** 1583
کد N460443

وبگردی