آفتاب

علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی وبومتریک قرار گرفت

علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی وبومتریک قرار گرفت

بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه بین‌المللی وبومتریک، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف پنج دانشگاه برتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه خراسان، دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این خصوص اظهار کرد:‌ این دانشگاه با کسب رتبه 1151 جهانی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و شهید بهشتی جایگاه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این رتبه‌بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب، دامنه‌های اینترنتی موسسات، ‌تعهد موسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آن‌ها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تفقدی ادامه داد: این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC یکی از بزرگترین سازمان‌های عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا، CINDOC، صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوئیه این سایت به رتبه‌بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند؛ رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است.

وی گفت: این ارزیابی از سال 2004 آغاز شده و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است.

انتهای پیام

کد N460372

وبگردی