آفتاب
یونیسف گزارش داد:

شهادت 469 کودک فلسطینی/بازسازی غزه 18 سال زمان می برد

شهادت 469 کودک فلسطینی/بازسازی غزه 18 سال زمان می برد

صندوق کودکان ملل متحد با بیان اینکه تاکنون 469 کودک فلسطینی شهید و بیش از 3 هزار کودک زخمی شدند، اعلام کرد که عملیات بازسازی غزه 18 سال زمان می برد.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف با انتشار گزارشی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که تا کنون 469 کودک در غزه به شهادت رسیده و بیش از سه هزار کودک دیگر زخمی شدند.

به موجب این گزارش تنها در دو روز گذشته دستکم 9 کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند.

"پرنیلا ایرونساید" رئیس دفتر یونیسف در نوار غزه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد اعلام کرد که تاکنون 469 کودک به شهادت رسیده اند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این رقم افزایش یابد.

وی در خصوص تبعات روانی و آثار سوء حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر روی کودکان ساکن در این منطقه اعلام کرد که هم اکنون 373 هزار کودک احتیاج فوری به کمکهای روانشناختی دارند.

ایرونساید در ادامه تصریح کرد: 50 نفر از کارشناسان یونیسف هم اکنون در نوار غزه در حال فعالیت هستند و راهنمایهای لازم را در این خصوص به کودکان غزه ارائه می دهند.

وی گفت: حملات اسرائیل به نوار غزه منجر به تخریب 17 هزار منزل مسکونی در نوار غزه شده است و 18 سال طول می کشد که این منطقه بازسازی شود.

کد N460285

وبگردی