آفتاب

ناآرامی در مناطق کردنشین ترکیه ادامه دارد

ناآرامی در مناطق کردنشین ترکیه ادامه دارد

آنکارا - ایرنا - ناآرامی در مناطق کردنشین ترکیه که در پی تخریب مجسمه ˈمعصوم کورکمازˈ یکی از سرکردگان سابق حزب غیر قانونی ˈکارگران کرد ترکیهˈ (پ.ک.ک) در شهرستان ˈلیجهˈ به دست نظامیان از هفته گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، در ادامه ناآرامیهای دیشب (جمعه شب) شهرستان لیجه، یک گروه معترض در منطقه ˈجیزرهˈ از توابع این شهرستان، با بمبهای دستی به یک فروشگاه حمله کردند.

در جریان حمله این گروه به این فروشگاه یک کودک دو ساله ، مجروح شد.

معترضان به رغم اخطارهای پلیس برای متفرق شدن از این مساله امتناع کردند و با سنگ و بمبهای دستی به نیروهای پلیس در جیزره حمله کردند.

دو روز قبل نیز یک مرکز تجاری در شهرستان لیجه توسط معترضان به آتش کشیده شد.

افراد ناشناس در واکنش به تخریب مجسمه سرکرده حزب غیرقانونی کارگران کرد(پ.ک.ک)، چهارشنبه شب گذشته ،مجسمه ˈکمال آتاترکˈ بنیانگذار جمهوری ترکیه را در یک مرکز آموزشی در شهر کردنشین ˈحکاریˈ تخریب کردند.

استان کردنشین ˈدیاربکرˈ نیز در چند روز گذشته دستخوش ناآرامیهایی بود و شاهد درگیری میان مخالفان کرد و نیروهای پلیس به وقوع پیوست .

نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه با استفاده از بالگرد، خودروهای زرهی و نیروهای پیاده، صبح سه شنبه گذشته مجسمه معصوم کورکماز را تخریب کردند.

این حادثه به درگیری میان مخالفان کرد و ماموران انتظامی ترکیه در شهرستان لیجه انجامید که یک معترض کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

معصوم کورکماز در 15 آگوست سال 1984 میلادی (1363) اولین حمله ˈپ.ک.کˈ به پاسگاه های ترکیه را فرماندهی کرد.

خاورم**2012**1651
کد N460007

وبگردی