آفتاب

انتقاد اتحادیه اروپا از روسیه به دلیل ارسال محموله‌های کمک‌رسان به اوکراین

انتقاد اتحادیه اروپا از روسیه به دلیل ارسال محموله‌های کمک‌رسان به اوکراین

اتحادیه اروپا، روسیه را به دلیل وارد کردن 100 کامیون حامل محموله‌های کمک‌رسان به خاک اوکراین و نقض تمامیت ارضی این کشور مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کمیسیون اروپا به روسیه تاکید کرد که تصمیمات یک‌جانبه خود را در کمک‌رساندن به مناطق شرقی اوکراین مورد بازبینی قرار دهد چرا که این کمک‌ها باید تحت قوانین و نظارت‌های بین‌المللی ارسال شود.

سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تاسف خود را درباره این اقدام یک‌جانبه روسیه در ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه به داخل خاک اوکراین بدون هماهنگی دولت کی‌یف ابراز داشته و به مسکو اعلام کرد تا در این تصمیمات تغییر ایجاد کند.

"سباستین برابانک"، سخنگوی نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای سرویس امنیت و امور خارجی گفت: این نقض آشکار مرز اوکراین و توافقات پیشین میان مسکو، کی‌یف و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است.

اوایل روز جمعه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، بخشی از کامیون‌های کمک‌رسان این کشور از مرز گذشته و وارد خاک اوکراین شدند و در حال عزیمت به سمت لوهانسک در شرق اوکراین هستند.

این وزارتخانه در ادامه آورده است: تمامی تضمین‌های امنیتی برای عبور این کاروان کمک‌رسان دریافت شده و صلیب سرخ بین‌المللی رسما دریافت این محموله را تایید کرده است. دولت روسیه بیش از این نمی‌تواند شاهد وخامت اوضاع بشری در شرق اوکراین باشد.

انتهای پیام

کد N459964

وبگردی