آفتاب

"حمایت از گروه‌های افراطی در اتریش در حال افزایش است"

"حمایت از گروه‌های افراطی در اتریش در حال افزایش است"

مقامات وین با اعلام اینکه برآوردهای آن‌ها نسبت به نفوذ گروه‌های شبه‌نظامی به این کشور قریب به یک سوم افزایش یافته است، عنوان داشتند به حدود 130 تن از ساکنان اتریش که اکثراً از ملیت‌های خارجی هستند، به علت متحد شدن با شبه‌نظامیان افراطی مظنون شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کنراد کوگلر، دبیر اجرایی امنیت عمومی اتریش گفت: این 130 نفر شامل افرادی هستند که فعالانه در درگیری‌ها شرکت کرده و هم‌چنین از خارج به اتریش بازگشته‌اند.

به اعتقاد کوگلر حدود دو سوم از این افراد به اتریش بازگشته‌اند و یک سوم آن‌ها در درگیری‌ها حضور داشتند یا قصد داشتند شرکت کنند.

وی افزود: مقاماتی که سفرهای خارجی گروه‌های مورد نظر را پیگیری و بر فعالیت‌های آن‌ها پس از بازگشت نظارت می‌کنند، تهدیدات احتمالی توسط آن‌ها را ارائه داده‌اند.

کوگلر گفت: 40 تن از این 130 نفر شهروند اتریشی و سایرین عمدتاً از روسیه، کشورهای حوزه بالکان و ترکیه هستند.

این مسئله در پی دستگری 9 تن در هفته‌ گذشته که به اعتقاد قاضی پرونده در راه سوریه برای پیوستن به شبه‌نظامیان بودند، اهمیت فوق‌العاده‌ای یافت. مقامات جزئیات بیشتری درباره مقصد این مظنونین یا پیوستن آن‌ها به کدام گروه ارائه نداده‌اند.

شبه‌نظامیان افراطی در بین نیروهای شورشی هستند که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درگیر یک جنگ داخلی‌اند. به گفته سازمان ملل این جنگ داخلی بیش از 190 هزار کشته داشته است.

به گفته مقامات، این مظنونین اغلب در سنین جوانی و به عنوان پناهنده سیاسی به اتریش می‌آیند که پناهندگی‌شان در صورت اثبات پیوستن‌شان به گروه‌های شبه‌نظامی قابل ابطال است.

پیشتر یوحانا میکل لایتز، وزیر کشور اتریش اعلام کرد، حمایت از گروه‌های افراطی در این کشور در حال افزایش است و خواهان همکاری‌های نزدیک‌تر کشورهای اروپایی برای نظارت بر این مسئله شد.

وی با تأکید بر سیاست‌های عدم تحمل، گفت: ما نیاز داریم تا اختلافات در سراسر اروپا را کنار بزنیم تا بتوانیم با تروریسم مقابله کنیم.

در ماه‌های اخیر، افراد متعددی در میان ترس از بازگشت شبه‌نظامیان سوریه به کشورهای اروپایی، بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N459930

وبگردی