آفتاب

ارتش سوریه با ایجاد کمینی در الرقه 140 تروریست داعشی را به هلاکت رساند

ارتش سوریه با ایجاد کمینی در الرقه 140 تروریست داعشی را به هلاکت رساند

تهران - ایرنا - ارتش سوریه با ایجاد ˈکمینیˈ در نزدیکی فرودگاه نظامی ˈالطبقهˈ در ˈالرقهˈ، 140 تروریست گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ را به هلاکت رساند .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈرأی الیومˈ، یگان های ارتش سوریه محلی را که پیش بینی می کردند، تروریست های داعش قصد عبور از آنجا و حمله به فرودگاه نظامی الطبقه را دارند، بمب گذاری کردند و بر اثر این بمب گذاری 140 نفر از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند .

رأی الیوم به نقل از یک منبع آگاه نظامی سوری در این خصوص نوشت: چند ساعت پیش از این حادثه، تروریستهای داعش یک خودروی بمب گذاری شده را به وسیله یک نیروی انتحاری به نام ˈابوهاجر ماجد سحیمˈ برای درهم شکست خطوط دفاعی ارتش سوریه نزدیک این فرودگاه فرستاد، اما نیروهای ارتش سوریه این حمله را خنثی کرده و پیش از اینکه این تروریست بتواند خودروی بمب گذاری شده را در محل مورد نظرش منفجر کند ، آن را منفجر کردند .

این منبع نظامی افزود : پس از شکست این عملیات انتحاری، تروریستهای داعش 300 نفر از نیروهای خود را برای درهم شکستن خطوط دفاعی اطراف فرودگاه الطبقه اعزام کرد، اما آن ها نیز در کمین نیروهای دولتی گرفتار شده و زمان رسیدنشان به منطقه مورد نظر ، مواد منفجره جاسازی شده در این مسیر منفجر شد و 140 نفر از مهاجمان به هلاکت رسیدند و بقیه نیز با جا گذاشتن تجهیزاتشان، از منطقه فرار کردند .

این منبع نظامی اشاره ای به تعداد زخمی شدگان تروریستهای داعش نکرد .

منابع خبری عربی اعلام کرده اند که فرماندهی عملیات تروریستهای داعش را فردی چچنی تبار به نام ˈعمر الشیشانیˈ بر عهده داشت.

الرقه یکی از شهرهای سوریه و مرکز استان رقه است. شهر رقه در شمال شرقی سوریه و در ساحل ˈفراتˈ قرار دارد و داعش سوریه آن را مرکز فرماندهی خود قرار داده است .

خاورم **2041**1651
کد N459711

وبگردی