آفتاب

خانه‌ چاپی از آن استعمارگران مریخی+تصاویر

خانه‌ چاپی از آن استعمارگران مریخی+تصاویر

ناسا و شرکت MakerBot به تازگی میزبان رقابتی بودند که در آن شرکت‌کنندگان خانه‌هایی چاپی، سه‌بعدی و مفهومی برای زندگی در مریخ ارائه می دادند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «نوها هورنبرگر» با خانه مفهومی خود به نام Queen B برنده این رقابت شد. مدل وی از طراحی کندوی عسل‌مانند و ماژولاری بهره می‌برد که انعطاف‌پذیر، بادوام و فشرده است و در این طرح، ماژول‌های شش‌ضلعی به صورت مسطح چیده می‌شوند.

قطر هر یک از این ماژول‌ها 4.87 متر عنوان شده و آنها حول یک ناحیه مرکزی آرایش می‌شوند که مجهز به دو کاناپه، یک تلویزیون و یک ایستگاه شارژ است. خود ماژول‌ها مجهز به یک آشپزخانه، دو اتاق خواب، دو حمام، یک باغچه، یک اتاق خشکشویی و یک آزمایشگاه چاپی سه‌بعدی هستند.

سقف سازه Queen B از اورانیوم رقیق‌شده و دیگر عناصر متراکم ساخته شده و این موضوع خطر تابش را تا سطوح ایمن برای ساکنان این خانه کاهش خواهد داد.

چون هوای مریخ سرد و دمای متوسط آن منفی 60 درجه سانتی‌گراد است، Queen B بر فراز یک کانتینر زیرزمینی قرار داده می‌شود. این کانتینر با آب پر می‌شود و با یک سیستم گرمایش الکتریکی زیرزمینی یا رآکتور شیمیایی گرمازا حرارت می‌بیند. این موضوع قاعده خانه را گرم کرده و آب حرارت‌دیده را می‌توان به داخل دیوارهای عایق و رادیاتورها پمپاژ کرد.

داشتن بخار آب کافی راه را برای عملکرد مولدهای حرارت‌محور باز می‌کند و این امر تکمیل‌کننده هر نوع الکتریسیته تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی خانه است.

قرار نیست Queen B به صورت تمام‌اندازه ساخته و به مریخ برده شود، اما این سازه مفهومی دیدگاهی از خانه‌های مریخی در اختیار می‌گذارد که وجود آن‌ها برای استعمارگران سیاره سرخ ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

بخش‌های مختلف خانه‌ چاپی مریخی

بخش‌های مختلف خانه‌ چاپی مریخی

بخش‌های مختلف خانه‌ چاپی مریخی

بخش‌های مختلف خانه‌ چاپی مریخی

بخش‌های مختلف خانه‌ چاپی مریخی

کد N459237

وبگردی