آفتاب

یک «شبکه ورزش» آباد بهتر از 10 شبکه خراب نیست؟!

یک «شبکه ورزش» آباد بهتر از 10 شبکه خراب نیست؟!

معاون سیما در حالی از مطالعه برای راه‌اندازی 10 شبکه ورزشی در آینده خبر می‌دهد که صداوسیما همچنان برای رساندن شبکه‌ی تازه تاسیس ورزش به جایگاه مناسب خود در بین علاقمندان به ورزش و همچنین رقابت با شبکه‌های ورزشی دنیا راه زیادی پیش‌رو دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش بود که معاون سیما در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه‌های ورزشی از مطالعه برای راه‌اندازی 10 شبکه ورزشی در آینده خبر داد و اعلام کرد برای تحقق این مهم، همراهی همه نهادهای مربوطه از جمله دولت و مجلس لازم است.

معاون سیما در حاشیه‌ی این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش‌ آنان درباره راه‌اندازی 10 شبکه‌ی جدید به جملاتی کوتاه اکتفا و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعات راه‌اندازی این شبکه‌ها را انجام داده‌ایم و سازمان صداوسیما تشریفات نهایی خود را برای راه‌اندازی این 10 شبکه طی می‌کند.

دارابی همچنین اشاره کرد: شبکه‌های جدید در حوزه ورزش‌های اصلی از جمله والیبال، فوتبال و کشتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون سیما در حالی به اختصاص شبکه‌ای برای «فوتبال» فکر می‌کند که صداوسیما این روزها به شدت درگیر چالشی بزرگ با فدراسیون فوتبال به نام حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال داخلی است.

کفاشیان چند روز قبل اعلام کرد که «اگر تا زمان تعیین‌شده (دوم شهریور) قرارداد یا تفاهمنامه‌ای بین ما و صداوسیما امضاء نشود، حتماً از ورود دوربین‌ها (به ورزشگاه) ممانعت می‌کنیم.»

بنابراین تلویزیون در حالی قصد راه‌اندازی شبکه‌ای برای فوتبال را دارد که در تولید و پخش یکی از سطحی‌ترین و البته جذاب‌ترین برنامه‌های مربوط به این حوزه، یعنی پخش زنده مسابقات فوتبال هنوز با مشکل مواجه است!

معاون سیما در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی آخرین وضعیت تعامل تلویزیون با فدراسیون فوتبال برای پخش بازی‌های لیگ برتر، گفت: وضعیت حق پخش این بازی‌ها در حال بررسی است اما این مسئله،‌ مسئله‌ای نیست که مربوط به حوزه‌ی ما (معاونت سیما) باشد بلکه مربوط به حوزه معاونت مالی و اداری صداوسیماست.

و البته کمبود نیروی متبحر در حوزه‌ی ورزش از دیگر مشکلاتی است که مسلما 10 شبکه ورزشی جدید با آن مواجه خواهند بود؛ مشکلی که شبکه ورزش پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی همچنان با آن دست به گریبان است.

فرشید صادقی - مدیر شبکه ورزش - که اخیرا در ایسنا حاضر شده بود وقتی با این پرسش مواجه شد که به نظر می‌رسد زمانی که شبکه‌ ورزش تأسیس شد با مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه بود، خاطرنشان کرد: ما مانند بچه‌ای بودیم که ناگهان به استخر هل داده شدیم. زمانی که شبکه سه تأسیس شد چهار سال طول کشید تا باورپذیر شود؛ ضمن اینکه همه‌ نیروهای انسانی نیز در اختیارش بود و آن‌ها با تمام توان کار می‌کردند اما متأسفانه ما این فرصت را نداشتیم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش درباره گزارشگران شبکه ورزش مطرح کرد: در مورد گزارشگران شبکه ورزش باید بگویم به آن‌ها باید فرصت داد تا آموزش ببینند. متأسفانه ما هیچ ظرفیتی برای جذب گزارشگران پیش از این در شبکه سه نداشته‌ایم و هر آنچه بوده‌اند هم در حوزه گزارش فوتبال بوده که تعدادشان انگشت‌شمار است. ما در شبکه ورزش نوپا در حال حاضر گزارشگرانی آورده‌ایم که هنوز وارد نیستند و مشکلاتی دارند.

و اما در شرایطی که راه‌اندازی شبکه‌های جدید با توجه به وضعیت مالی صداوسیما و کیفیت برنامه‌ها مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و اهالی رسانه است، رییس سازمان صداوسیما این اعتقاد را ندارد و علت راه‌اندازی شبکه‌های جدید را در اظهاراتی اینگونه بیان می‌کند: شبکه‌های جدید با هدف احترام به مخاطب و افزایش قدرت انتخاب آنان راه‌اندازی شده است.

ضرغامی می گوید: شبکه‌های جدید موضوعی در سیما و صدا توانسته است با حداقل اعتبارات و اعمال مدیریت «داشته‌ها»، توفیقات زیادی در جذب مخاطب و ارتقاء رضایتمندی آنان به دست آورد.

انتهای پیام

کد N459229

وبگردی