آفتاب
تحولات اوکراین/

کامیون های روسی بدون مجوز کی یف وارد اوکراین شدند

کامیون های روسی بدون مجوز کی یف وارد اوکراین شدند

کامیون های حامل کمک های انسان دوستانه روسی برای مردم اوکراین سرانجام پس از یک هفته انتظار امروز جمعه بدون کسب مجوز از کی یف، وارد خاک این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سرانجام پس از گذشت یک هفته از انتظار کامیون های روسی در مرز اوکراین برای ورود به این کشور و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم شرق اوکراین، امروز یکشنبه این خودروها وارد سرزمین انقلاب نارنجی شدند.

ورود این کاموین ها به خاک اوکراین در حالی انجام شد که مقامات کی یف هنوز مجوز ورود این کامیون ها را صادر نکرده اند و ورود بدون مجوز آنها می تواند تنش های میان کی یف و مسکو را تشدید کند.

وضعیت در شرق اوکراین به هیچ وجه رضایت بخش نیست و درگیری ارتش این کشور با جدائی طلبان موجب شده که شرایط زندگی برای مردم بسیار بغرنج باشد.

تنش در شرق اوکراین در حالی است که در طی روزهای گذشته رایزنی هایی میان مقات کی یف و مسکو با کشورهایی همچون آلمان و فرانسه اجنام شده بود اما گویا این گفتگوها بی نتیجه مانده اند.

بحران اوکراین که از ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد با استقلال کریمه از کی یف وضعیت پیچده تری به خود گفت و درخواست مناطق شرقی این کشور برای جدایی از دولت مرکزی موجب آغاز درگیری های خونین میان ارتش و جدائی طلبان شد.

 

کد N458885

وبگردی