آفتاب

رضایت دبیرکل سیزم از میزبانی ایران

رضایت دبیرکل سیزم از میزبانی ایران

دبیرکل مسابقات تکواندوی نظامیان جهان (سیزم) از میزبان ایران ابراز رضایت کرد.

به گزارش ایسنا، بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو جهان در خانه تکواندو برگزار شد که در پایان این مسابقات تیم های زنان و مردان ایران به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

کلنل" دورا مامبی کویتا" دبیر کل فدراسیون جهانی نظامیان جهان (سیزم) در حاشیه این مسابقات در مورد این دوره از رقابتها اظهار کرد: این رقابتها سرشار از دوستی، خوبی و نظم و انضباط بود. همه چیز هماهنگ برگزار شد و آنچه شما در سیزم دیدید تفاوتهایی است که در جهان وجود دارد اما در این مسابقات دیدید که همان تفاوتها به هماهنگی تبدیل شد و همه با هم دوست بودند.

وی افزود: معجزه سیزم در این است که همه افراد با توانایی ها و تفاوتهای فردی را در کنار هم جمع می کند. در این مسابقات دیدیم سیزم باعث شد همه دست در دست هم برای صلح و دوستی از طریق ورزش تلاش کردند و به شما تبریک می گویم که با نظمی خوب میزبان بودید.

مامبی کویتا گفت: سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و ورزشکاران خوبی هم در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند. با توجه به اینکه مسابقات در سیستم نظامی برگزار شد از نظم و انضباط بسیار خوبی برخوردار بود.

دبیر کل سیزم با تاکید بر میزبانی خوبی ایران، عنوان کرد: این اولین بار نیست که ایران میزبان یک دوره مسابقات شده است و آنها قبلا نیز رویدادهای مهمی را برگزار کردند و هر دوره نیز که ایران میزبانی مسابقات را برعهده می گیرد مشکلات کمتر می شود و این دوره از رقابت‌ها نیز در سطح قابل قبولی برگزار شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی میزبانی مسابقات المپیک سیزم را دارد، گفت: با توجه به امکاناتی که از فدراسیون های ایران مشاهده کردم؛ ایران توانایی برعهده گرفتن میزبانی مسابقات المپیک سیزم را دارد، اما به شرطی که برای این کار برنامه ریزی لازم انجام شود.

دبیر کل سیزم در مورد اینکه آیا جوایز ویژه ای نیز در مسابقات تکواندو نظامیان جهان پرداخت خواهد شد، خاطر نشان کرد: چون بحث مسابقات تکواندو سیزم نظامی است زیاد به جوایز مالی نمی پردازیم و هدف ما از برگزاری مسابقات نظامیان جهان نزدیکی نظامیان کشورهای دنیا به یکدیگر است و برای نمونه همه فدراسیون های جهانی رشته های مختلف جمع می شوند تا برای بهتر برگزار شدن مسابقات سیزم برنامه ریزی کنند و این نشان می دهد کار سیزم بحث مدال و جوایز نیست.

انتهای پیام

کد N458781

وبگردی