آفتاب
عبدالملک الحوثی با هشدار به عربستان:

هدف ما تغییر دولت ضعیف و ناکارامد یمن است/ارتش در مقابل ملت قرار نگیرد

هدف ما تغییر دولت ضعیف و ناکارامد یمن است/ارتش در مقابل ملت قرار نگیرد

رهبر جنبش انصار الله با اشاره به اینکه هدف از تحرکات مسالمت آمیز براندازی دولت حاکم در یمن است به نیروهای ارتش این کشور توصیه کرد که رویاروی ملت قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد: اعتراضات مسالمت آمیز در صنعا تا تحقق خواسته ها ادامه دارد.هدف ساقط کردن دولت است نه ساقط کردن صنعاء.اعتراضات منطقه ای و طایفه ای نیست.

وی در اشاره به تهدیدهای عربستان برای دخالت نظامی در یمن خاطر نشان کرد هر تهدید خارجی برای ما ارزشی ندارد.

وی ضمن درخواست از ساکنان همه استانها و پایتخت یمن برای شرکت در تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه امروز افزود: معترضان سیاست های شکست خورده و تسلط مستبدین را بر نمی تابند.مردم به تحرکات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند.

عبدالملک حوثی اعلام کرد: هدف ما ساقط کردن دولت ظالم و مخالفت با حذف یارانه انرژی و اجرای گفتگوی ملی است.همه ملت یمن از حذف یارانه انرژی و عملکرد ضعیف دولت در همه سطوح ناخرسند هستند.

وی تاکید کرد: صنعا هدف نیست هدف ساقط کردن دولت است.جو حاکم بر صنعا به علت نابسامانی امنیتی و بحرانی شدن اوضاع انقلابی است.

الحوثی درباره نارضایتی برخی کشورهای خارجی از جمله عربستان از تحرکات ملت یمن گفت: این تحرکات مسالمت آمیز مردم یمن، نقش منفی آنها را در یمن برملا می کند.دیگران حق تحمیل سیاستهای اشتباره و ظالمانه ضد ملت ما را ندارند. بیانیه کشورهای گروه 10(آمریکا،روسیه،چین،انگلیس، فرانسه، امارات، بحرین، عربستان، عمان، کویت) دخالت آشکاری در امور داخلی یمن و در حمایت از فساد و دولت ناکارآمد است.

الحوثی تاکید کرد: ملت یمن بر ادامه مطالبات حقوق خود اصرار دارد ما به بیانیه کشورهای گروه 10 اهمیتی نمی دهیم زیرا تحرکات ما مردمی و قانونی است و به این کشورها توصیه می کنیم که موضع مثبت در قبال ملت یمن اتخاذ کنند.واکنش خارجی ناموفق بوده است و ملت ما نمی پذیرد که سفارتخانه نامه های تهدید آمیز ارسال کنند و حاکم یمن باشند.برخی افراد احمق به دنبال دخالت خارجی بودند اما این اقدام بی نتیجه بود.

رهبر جنبش انصار الله ضمن مسئول دانستن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری و نهادهای دولتی یمن به آنها درباره اقدامات علیه تظاهرات کنندگان هشدار داد و افزود: اگر تعرضی به تظاهرات کنندگان و معترضان صورت گیرد و تحرکات مردمی سرکوب شود ما دست بسته نمی مانیم.در راستای دشمنی با ملت خود حرکت نکنید.

وی خطاب به ارتش یمن نیز گفت: قصد دارند شما را رویاروی ملت قرار دهند که این پذیرفتنی نیست.

کد N458439

وبگردی