آفتاب

بان کی مون بار دیگر برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین را خواستار شد

بان کی مون بار دیگر برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین را خواستار شد

بان کی مون خواستار آتش‌بس در شرق اوکراین طی عملیاتهای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه در این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از طریق معاون وی در امور سیاسی جفری فلتمن به مقامات اوکراین تحویل داده خواهد شد. جفری فلتمن به کی‌یف سفر کرده است.

در این درخواست تاکید شده که دو طرف مذاکره را آغاز کنند تا به آتش‌بس دست یابند و راهی دیپلماتیک برای خاتمه دادن به درگیری‌ها و تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان اوکراین پیدا کنند.

وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از "توافق نهایی بر سر تمامی عوامل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه" به جنوب شرق اوکراین از مسیر ایزبارینا لوگانسک بر لزوم همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

مسکو همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا بیانیه‌ای را در خصوص آتش‌بس در جنوب شرق اوکراین طی دوره ماموریت انسان‌دوستانه صادر کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین درخصوص اقدامات تحریک‌آمیز با هدف عدم ارسال کمک‌ها هشدار داد و گفت: ما از دو طرف درگیر می‌خواهیم تا طی این مدت آتش‌بس اعلام کنند و از شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌خواهیم تا بیانیه‌ای در این خصوص صادر کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: ما از تمامی اعضای جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا از گام‌های بعدی به منظور بهبود شرایط انسانی در جنوب شرق اوکراین حمایت کند.

انتهای پیام

کد N458332

وبگردی