آفتاب

پادشاه اردن: چالش اصلی ما در امور اقتصادی است

پادشاه اردن: چالش اصلی ما در امور اقتصادی است

پادشاه اردن تاکید کرد که مشکل این کشور سیاسی و امنیتی نبوده بلکه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در نشستی در خصوص طرح اقتصادی این کشور برای 10 سال آینده عنوان داشت: مشکل اردن سیاسی و یا امنیتی نیست بلکه مشکل این کشور اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: امروزه با چالش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله چالش‌های اقتصادی روبرو هستیم. تحولات منطقه‌ای باعث به وجود آمدن فشارهای زیادی بر منابع مالی محدود اردن شده است و شاهد آن هستیم که فشارهای مالی زیادی بر خزانه دولت وارد می‌آید.

پادشاه اردن تاکید کرد: فقر و بیکاری در راس اولویت‌های ما برای بررسی قرار دارند. در خصوص تحولات منطقه نیز باید بگویم که من به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی اعتماد دارم و معتقدم آن‌ها می‌توانند این مسائل را حل کنند. اگر بتوانیم مشکل اقتصاد را حل کنیم مهم‌ترین چالش پیش روی خود را کنار گذاشته‌ایم.

حضور آوارگان سوری در اردن نیز به مشکلات اقتصادی ما اضافه کرده است البته مسئولان اردنی و کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا به ما در این زمینه کمک کنند.

پادشاه اردن تاکید کرد: ما نسبت به آینده کشور امیدواریم و معتقدیم می‌توانیم با ارائه برنامه‌های مناسب بر پیامدهای بحران‌های منطقه‌ای در زمینه‌های اقتصادی پیروز شویم.

انتهای پیام

کد N458329

وبگردی