آفتاب

سه تروریست مالزیایی در سوریه کشته و زخمی شدند

سه تروریست مالزیایی در سوریه کشته و زخمی شدند

کوالالامپور– ایرنا – وزارت امور خارجه مالزی روز جمعه از تلاش این کشور برای شناسایی سه تروریست مالزیایی خبر داد که روز سه شنبه در عملیات ارتش سوریه بر علیه تروریست ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، گزارش های اخیر نشان می دهد سه شهروند مالزیایی در نبردهای داخلی سوریه در کنار تروریست ها کشته و زخمی شده اند.

این سه نفر به همراه هزاران افراطی خارجی دیگر با سفر به سوریه در کنار تروریست ها بر علیه دولت قانونی ˈبشار اسدˈ قرار گرفتند که یکی از آنها کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) اعلام کرد که این سه تروریست مالزیایی اوایل روز سه شنبه مورد حمله نیروهای نظامی سوریه قرار گرفتند.

تروریست کشته شده مالزیایی که در استان ˈحماهˈ مورد حمله نیروهای نظامی سوریه قرار گرفت ˈمات سوحˈ یا ˈابوترابˈ نام دارد و دو فرد دیگر نیز ˈمحمد رفیع الدینˈ 48 ساله و ˈزینوری کمارالدینˈ47 ساله هستند.

وزارت امور خارجه مالزی در این بیانیه این کشور را ˈاعتدال گرا و حامی صلحˈ دانست و تاکید کرد پوتراجایا ˈهیچگونه فعالیت تروریستی و افراط گرایی توسط هر حزب از جمله احزاب داخلی مالزی را نمی پذیردˈ.

وزارت امور خارجه مالزی همچنین به شهروندان این کشور هشدار داد ˈتحت تاثیر عناصر افراطی و خشونت گرا قرار نگیرندˈ.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا را به هراس انداخته است.

ˈایوب خانˈ از مقامات ارشد پلیس مبارزه با تروریسم مالزی اخیرا، گفت که هدف تروریست های مالزیایی که برای جنگ در سوریه و عراق به گروه تروریستی و تکفیری داعش ملحق شده اند، سرنگونی دولت مالزی است.

ˈاحمد طارمیمی مالکیˈ یک تروریست 26 ساله مالزیایی پنجم خرداد ماه نیز در عملیات انتحاری در استان ˈالانبارˈ عراق 25 نفر را کشت.

آساق**241**1611
کد N458298

وبگردی