آفتاب

آخرین وضعیت ساخت بزرگراه بهشهر - قوچان

آخرین وضعیت ساخت بزرگراه بهشهر - قوچان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه بهشهر - قوچان که کریدور ترانزیت شرق به غرب در شمال کشور است تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام آن 340 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، علی نورزاد - مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در بازدید از پروژه بزرگراه چهار خطه بهشهر - گرگان - بجنورد - قوچان، این پروژه را یکی از پنج کریدور اولویت‌دار این شرکت عنوان و اظهار کرد: این بزرگراه کریدور ترانزیت شرق به غرب در شمال کشور است که ارتباط با کشور ترکمنستان و ترانزیت کالا از آسیای میانه از طریق گمرکات سرخس، باجگیران، اینچه برون و بندر امیرآباد به مبادی غربی و شرقی کشور را فراهم می کند.

وی افزود: این پروژه با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر کریدور گردشگری زوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) واقع شده و از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه اعتبار مصوب سال جاری این بزرگراه را 43 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 189 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای اتمام آن 340 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به اهمیت پروژه های زیرساختی استان گفت: در حال حاضر پنج طرح مهم عمرانی در خراسان شمالی در دست اجراست که سه طرح آن پروژه‌های راه و راه آهن هستند و به همین دلیل تعامل با شرکت ساخت و توسعه و وزارت راه و شهرسازی از اولویت‌های استانداری است.

وی افزود: راه آهن گرگان - بجنورد یکی از پروژه های مهم در حال احداث است که با توجه به اینکه مهمترین مشکل پروژه های زیرساختی بحث تملک اراضی است، تمامی اراضی متعلق به منابع طبیعی واقع در مسیر این پروژه در استان خراسان شمالی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، بخشی از بزرگراه چهار خطه بهشهر - گرگان - بجنورد - قوچان در استان خراسان شمالی واقع شده است.

این محور به طول 540 کیلومتر است که عملیات اجرایی 340 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 200 کیلومتر آن که در محدوده استان‌های خراسان شمالی و گلستان قرار دارد، در حال ساخت است.

انتهای پیام

کد N458090

وبگردی