آفتاب

یک ژنرال سابق امریکا نابودی داعش درعراق وسوریه را ضروری دانست

یک ژنرال سابق امریکا نابودی داعش درعراق وسوریه را ضروری دانست

تهران - ایرنا - یک ژنرال سابق ارتش امریکا تاکید کرد که ارتش امریکا باید اقدام قاطعانه ای برای ˈ انهدام ˈ افراطی های داعش در هردو کشور عراق وسوریه انجام دهد پیش ازآنکه دامنه تهدید آنها گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازواشنگتن، جان آلن ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش امریکا که رهبری نیروهای امریکا درعراق را به عهده داشت و به عنوان فرمانده ارشد این نیروها درافغانستان خدمت کرده است؛ گفت: تنها امریکا قدرت و جنگ افزار لازم را برای رهبری ائتلافی متشکل ازنیروهایی چون نیروهای محلی عراقی، کرد وقبیله ای را برای رویارویی با به اصطلاح خلافت اسلامی مورد ادعای داعش دارد.

آلن درمقاله ای درنشریه دفاعی دیفنس وان نوشت: ˈ خلافت اسلامی موجودیتی فراتر ازمرز انسانیت است وباید ریشه کن شود. اگر حالا درنگ کنیم بعدا بهای آن را خواهیم پرداخت .ˈ

این ژنرال که اکنون یک عضو موسسه بروکینگز یک اندیشکده امریکایی است گفت: ˈ خلافت اسلامی باید نابود شود وما باید سریعا سراسر نظام اضطراب آور آن را تحت فشار قرار دهیم . ˈ

آلن هشدار داد که این شبه نظامیان به خوبی تامین مالی وتجهیز تسلیحاتی شده و درمیدان نبرد رزمندگانش درحد بسیار خطرناک ظاهر شده اند.

وی نوشت: خلافت اسلامی می تواند ابداع گری وبلوغ اساسی درمیدان نبرد نشان دهد دو کیفیتی که هیچکدام ازما همرمان با تلاش برای پیشبرد وتحکیم این روند از پس آن بر نخواهیم آمد.

این فرمانده سابق حادثه تلخ اعدام جیمز فولی روزنامه نگار امریکایی توسط داعش را ˈ رساننده این پیام به داخل کشور دانست که این گروه چه اهدافی را نمایندگی می کند. ˈ

آلن از باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به دلیل پاسخی که تاکنون به داعش از جمله حملات هوایی محدود علیه شبه نظامیان این گروه در شمال عراق داده تمجید کرد ولی چنین استدلال کرد که این حملات نباید به عراق خلاصه شود بلکه باید دامنه آن به سوریه نیز گسترش یابد.

آلن ازاستقرار نیروهای زمینی برای مقابله با داعش حمایت نکرد ولی گفت امریکا باید از نیروی هوایی درپشتیبانی ازمتحدانش نظیر نیروهای کرد در شمال عراق استفاده کند.

وی موفقیت های اولیه کردها دربازپس گرفتن سد موصل بزرگترین سد عراق از داعش نشانه صریحی ازکارایی فرمول بکارگیری نیروهای محلی و بومی همراه با قدرت آتش امریکایی ها ومتحدانش دانست . ˈ

مترجمام 1403/1859
کد N458051

وبگردی