آفتاب

عمران خان، آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان متهم کرد

عمران خان، آمریکا را به دخالت در امور داخلی پاکستان متهم کرد

اسلام آباد – ایرنا - «عمران خان» رهبر حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان دولت آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد.

این رهبر مخالف دولت پاکستان، ضمن این که از واشنگتن خواست تا «اظهارات مداخله جویانه اش» را درباره پاکستان پس بگیرد، گفت : نواز شریف نخست وزیر پاکستان خود را پشت آمریکا و ارتش پاکستان مخفی کرده تا شاید بتواند دولت جعلی خود را نجات دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات سیاسی جاری در پاکستان، اعلام کرد که نواز شریف از طریق یک انتخابات قانونی به نخست وزیری رسیده است و واشنگتن از هیچ گونه تغییرات غیرقانونی در یک نظام دمکراتیک حمایت نمی کند.

این اظهارات مقامات واشنگتن موجب خشم مضاعف عمران خان از نواز شریف و دولت او شده و در تازه ترین سخنانش اعلام کرده است تا زمانی که نواز شریف استعفا نکند، به تظاهراات و تحصن در پایتخت ادامه خواهد داد.

درهمین حال، ارتش پاکستان از طرفین دعوای سیاسی جاری در پاکستان خواسته است تا از طریق مذاکره و به شیوه صلح آمیز اختلاف های خود را حل و فصل کنند.

روند مذاکرات جداگانه میان دولت و دوحزب مخالف تحریک انصاف به رهبری عمران خان و حزب جنبش مردمی پاکستان به رهبری طاهر القادری که از شب گذشته آغاز شده بود و قرار بود امروز (پنحشنبه ) ادامه یابد، از سوی حزب تحریک انصاف متوقف شد.

نواز شریف و تعدادی از اعضای کابینه او از جمله وزیر دفاع، امروز درحالی در مجلس ملی پاکستان حضور یافته اند که هزاران نفر از هواداران احزاب مخالف وی، از سه شنبه شب گذشته تا کنون مقابل ساختمان مجلس ملی واقع در «منطقه قرمز» اسلام آباد تحصن کرده اند و همچنان خواستار استعفای وی از سمت نخست وزیری هستند.

مجلس نمایندگان پاکستان در جلسه صبح امروز (پنحشنبه)، با اکثریت قاطع آرا، خواسته های احزاب مخالف از دولت از جمله استعفای نواز شریف را مردود و غیرقانونی دانست.

همچنین نمایندگان مجلس پاکستان در جلسه امروز خود، به اتفاق آرا طرحی را تصویب کردند و بر اساس آن بر ضرورت حاکمیت و برتری ˈقانون اساسیˈ درمقابل خواسته ها و اقدامات غیرقانونی تاکید کردند.

آساق *1*1723 **1917
کد N457960

وبگردی