آفتاب

کمیساریای عالی حقوق بشر :نزدیک به دو میلیون عراقی آواره شده اند

کمیساریای عالی حقوق بشر :نزدیک به دو میلیون عراقی آواره شده اند

تهران-ایرنا-کمیساریای عالی حقوق بشر امروز پنجشنبه اعلام کرد در پی حمله گروه تروریستی تکفیری ˈ داعش ˈ ،نزدیک به دو میلون نفر از شیعیان، اهل سنت ، مسیحی ها ، شبک ها و ایزدی های در عراق اواره شدند.

به گزارش پایگاه خبری ˈ الانصار ˈ عراق ، کمیساریای عالی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای جنایتکار داعش شمار زیادی از غیر نظامیان مخالف خود را تنها به دلایل مذهبی به قتل رسانده و آن ها را در گورهای جمعی دفن کرده است .

در ادامه این بیانیه آمده است :داعش هزاران ایزدی را سوم ماه جاری میلادی به قتل رسانده و آن ها را ناچار به کوچ از مناطق سکونتشان کرده است و آن ها با بیماری و کمبود شدید آب و غذا روبه رو هستند.

این بیانیه افزود : داعش به ادیان و مذاهب دیگر احترام نمی گذارد بلکه اقدام به سوزاندن کلیساها و عبادتگاه های پیروان ادیان و مذاهب دیگر و همچنین مرقد انبیا و اولیا و صحابه می کند و وسایل داخل آن را به سرقت می برد .

کمیساریای عالی حقوق بشر در پایان این بیانیه افزوده است : آن ها خانه های مسیحیان ، ایزدی ها و شیعیان را در تلعفر و موصل و دیگ مناطق از آن خود کرده اند و به دلیل این همه جنایت ، باید با آن ها برخورد جدی شود .

خاورم **2041** 1917
کد N457912

وبگردی