آفتاب

اینجا اردوگاه افغانی‌ها در ساوه است

اینجا اردوگاه افغانی‌ها در ساوه است

معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با حضور در مهمان‌شهر شهید ناصری ساوه از وضعیت پناهندگان افغانی مستقر در این مهمان‌شهر بازدید کرد.

 

 

 

ارتارین کازین در این بازدید که به همراه مسوولان کشور، استان و شهرستان صورت گرفت گفت: مردم و مسوولان ایران بسیار سخاوتمند و مهمان‌نواز هستند و این مهم برای جامعه جهانی یک موهبت است.

او ضمن اعلام قدردانی جامعه بین‌الملل از ملت و دولت ایران گفت: به اردوگاه‌های پناهندگان در کشورهای دیگر نیز سفر کرده‌ام اما شرایط این اردوگاه‌ها در ایران بسیار نمونه و عالی است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد این اردوگاه‌ها کار ساده‌ای نبوده و نیازمند همکاری و تلاش گروهی است.

او ابراز امیدواری کرد که با افزایش سفرهای مقامات بین‌المللی به ایران، به اهمیت اجرای برنامه جهانی غذا به ویژه در میان پناهندگان افغانی بیش‌تر پرداخته شود.

او گفت: این سفر با هدف گفت‌وگو و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن چالش‌های احتمالی و شناسایی فرصت‌ها صورت گرفته است.

او از جامعه جهانی خواست که موضوع پناهندگان را فراموش نکند و گفت: یادآوری این مهم اصلی‌ترین هدف سفر من به ایران بود.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هم‌چنین آموزش را امری مهم در مورد پناهندگان دانست و گفت: ما در سوریه اعلام کردیم که با وجود بحران‌های موجود در این کشور هیچ کودکی نباید محروم از تحصیل باشد و این شعار ما در سراسر جهان است.

مهمان‌شهر شهید ناصری ساوه پذیرای پناهندگان افغانی است.

عکسها:  ایسنا

47282 

کد N457870

وبگردی