آفتاب
رسانه های روسی:

یک مزدور آمریکایی در درگیری های شرق اوکراین کشته شد

یک مزدور آمریکایی در درگیری های شرق اوکراین کشته شد

مسکو- ایرنا- رسانه های روسی روز پنجشنبه از کشته شدن یک مزدور آمریکایی در نبردهای شرق اوکراین میان نیروهای دولتی این کشور و شبه نظامیان طرفدار روسیه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی ˈروسیه 24ˈ امروز اعلام کردند: ماکس پاسلاوسکی مزدور آمریکایی که از چند ماه پیش به اوکراین آمده و در نبرد نیروهای دولتی با شبه نظامیان شرکت کرده بود در استان دونتسک کشته شد.

در این گزارش ها گفته شد: پاسلاوسکی عضو گردان دونباس متعلق به ایگور کوومویسکی سرمایه دار یهودی اوکراینی بود که در قالب گارد ملی اوکراین با شبه نظامیان می جنگد.

پاسلاوسکی روز گذشته در نبردی با شبه نظامیان در نزدیکی شهر ایلووایسک در استان دونتسک کشته شد.

به گزارش رسانه های روسی، در این نبرد حدود 100 نفر از اعضای یک گروهان نیروهای اوکراینی جان خود را از دست دادند.

ماکس پاسلاوسکی فارغ التحصیل آکادمی علوم نظامی معروف وست پوینت آمریکا بود و گفته می شود با نام مستعار فرانک در نبرد نیروهای دولتی اوکراین با شبه نظامیان شرکت می کرد.

وی در گفتگو با یک خبرنگار خارجی گفته بود برای نابودی تروریست ها به اوکراین آمده ام و مانند یک سرباز هر جا که برای ماموریت اعزام کنند، خواهم رفت.

یک فرمانده شبه نظامیان به کانال تلویزیونی روسیه24 گفت: در میان نیروهای اوکراینی شمار زیادی مزدور خارجی و جود دارند و از مکالمات بیسیم آنها به این واقعیت پی برده ایم.

وی ادعا کرد: در شرایطی که نیروهای اوکراینی از جنگیدن با شبه نظامیان خودداری می کنند سران اوکراین به واحدهای مزدور خارجی تکیه می کنند.

بر پایه گزارش رسانه های روسی در هفته های اخیر شبه نظامیان چند مزدور خارجی از جمله یک تبعه گرجستان با نام مستعار دوبرمن و یک مزدور سوئدی به نام میکائیل اسکیلت را در مناطق شرق اوکراین دستگیر کرده اند.

اروپام*5*391**518** 1337
کد N457421

وبگردی