آفتاب
روحانی:

توسعه مطالبه مردم سراسر کشور/ بیکاری جوانان مهمترین معضل جامعه است

توسعه مطالبه مردم سراسر کشور/ بیکاری جوانان مهمترین معضل جامعه است

اردبیل- خبرگزاری مهر- رئیس جمهور تاکید کرد: سفرهای استانی نشان می دهد مطالبه مردم در سراسر کشور توسعه و اعتدال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان اردبیل تصریح کرد: در سفرها شاهد این مسئله هستیم که تمامی اقشار مردم از جمله دانشگاهیان، کشاورزان، نخبگان علمی و فرهنگی همه معتقد به تولید و رونق تولید هستند.

وی با بیان این که بسیاری از استانها استعدادهای فراوانی در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری از جمله گردشگری دارند ادامه داد: همه جا تاکید بر بهبود زیرساخت ها است.

روحانی اضافه کرد: در تمامی استان ها بر توسعه و آبادانی و توجه به بیکاری جوانان تاکید می شود.

رئیس جمهور با یادآوری این موضوع که به قول برخی جامعه شناسان در کشور ایران بین مرکز و پیرامون شکاف زیادی وجود دارد، بیان داشت: شکاف ها کاهش یافته و همه جا حرف از اخلاق و جلوگیری از افراط ها زده می شود.

وی تصریح کرد: امروز شعار اعتدال حتی در کشورهای عربی، ترکیه و اروپا نیز شنیده می شود.

روحانی اضافه کرد: شعار اعتدال مصرف شده در ایران به عقیده برخی سران یک خواست جهانی است، قطعنامه پیشنهادی در سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از افراط و خشونت و همچنین رای عموم کشورها به آن حاکی از این مسئله است .

وی در ادامه صحبت های خود به رعایت اولویت ها در پیشبرد امور کشور تاکید کرد و بیان داشت: خواهش من از عموم مردم ایران این است که اولویت ها را فراموش نکنیم چرا که افکار عمومی جامعه در اولویت ها به هم نزدیک شده است.

فرجی دانا به عنوان مشاور رئیس جمهور استفاده خواهد شد

روحانی در ادامه صحبت های خود با بیان این که یک سری قواعد سیاسی و قانونی در کشور وجود دارد اضافه کرد: به عنوان مثال این که وزیری رای بگیرد و یا این که وزیری استیضاح شود یک موضوع عادی بوده و نباید موجب ناراحتی عده یا گروهی شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود این که علاقمند بودم وزیر علوم من بار دیگر از مجلس رای اعتماد بگیرد اما در عین حال به رای مجلس احترام می گذارم و از فرجی دانا به عنوان مشاور استفاده خواهم کرد.

وی افزود: برخی قوانین در اختیار مجلس است که باید چارچوب آن را پذیرفت و موفقیت امروز کشور در گرو اتحاد سه قوه با توجه با منویات رهبری است.

روحانی یکی از اقدامات دولت در سال گذشته را کاهش فشار تحریم عنوان کرد و گفت: تحریم مربوط به یک فرد یا دولت نیست. تحریم یک فشار ظالمانه غیرقانونی غلط بر گرده تک تک مردم ایران است.

وی خواست مردم را از دولت حرکت در چارچوب قانون و برداشتن تحریم عنوان کرد و افزود: حل مشکل تحریم از جمله اولویت های اصلی ما است.

ایثارگران سند جاودانه ایستادگی ملت هستند

رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود ایثارگران را افتخار ملت عنوان کرد و افزود: ایثارگران سند جاودانه ایستادگی ملت در برابر دنیا هستند.

وی با اذعان به این که برخی ایثارگران با مشکلات جسمی و گاهی روحی روزگار سختی را سپری می کنند تصریح کرد: گاهی در کنار بالین این عزیزان حاضر می شوم و عظمت و روح بلند آنها را مشاهده می کنم.

روحانی معتقد است همسویی ایثارگران با دولت به مردم و مسئولان روحیه می دهد و اگر دولت قدمهایی برای این قشر برداشته وظیفه بوده است.

وی افزود: از خدا می خواهیم بتوانیم مشکلات اقتصادی این قشر را رفع کرده و شرمنده ایثارگران نباشیم.

بیکاری جوانان مهمترین معضل جامعه است

روحانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به نقش جوانان در شکل گیری امور مختلف جامعه اضافه کرد: جوانان امید همه ما هستند.

رئیس جمهور وظیفه دولت در مقابل جوانان را سخت و مهم توصیف کرد و ادامه داد: امروز یکی از گرفتاری های جوانان این است که بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی به دنبال شغل می گردند.

وی تاکید کرد: در فضای رکود و عدم رونق تولید بیکاری جوانان مهمترین معضل جامعه است.

روحانی معتقد است این که همه چشم ها به دولت باشد و دولت هم چشمش به چاه نفت باشد که منبعی غیرابدی است، نمی تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

وی با بیان این که نفت باید تبدیل به سرمایه مولد شود، اضافه کرد: در شرایط فعلی تحریم می توانیم فقط 50 درصد نفت را بفروشیم.

رئیس جمهور افزود: در عین حال فروش نفت صرف حقوق کارمندان شده و این نشان می دهد یک سری معضلات ساختاری در کشور وجود دارد که مربوط به سال ها قبل است.

وی در پایان صحبت های خود وظیفه دولت در مقابل جوانان و بانوان را سنگین و خطیر دانست و بیان داشت: در تلاشیم بسیاری از معضلات این دو قشر را حل کنیم.

کد N457305

وبگردی