آفتاب

عملیات پنتاگون برای آزادی"جیمز فولی" با شکست مواجه شد

عملیات پنتاگون برای آزادی"جیمز فولی" با شکست مواجه شد

وزارت دفاع آمریکا از شکست عملیات سری خود برای نجات خبرنگار آمریکایی در اسارت داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز ، مقامات وزارت دفاع آمریکا از شکست عملیات خود برای آزادی "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی کشته شده به دست داعش و دیگر گروگان های آمریکایی در بند داعش سوریه خبر داد.

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا پیشتر برای آزادی گروگان های آمریکایی در دست داعش از جمله جیمز فولی عملیاتی را در سوریه انجام داد که این عملیات به علت اشتباه طراحان آن در خصوص محل نگهداری گروگان ها با شکست مواجه شد.

این عملیات اوایل تابستان امسال با حمله نیروهای ویژه آمریکا که توسط بالگرد های ارتش آمریکا و تحت پوشش جت های جنگنده به یک مرکز تجمع داعش صورت گرفت.

به گفته یک مقام آمریکایی در این عملیات شماری از افراد داعش در درگیری خونین با نیروهای ویژه امریکایی کشته شدند و نیروهای آمریکایی بعد از اینکه از نبودن گروگان ها در محل مطمئن شدند سریعا منطقه را ترک کردند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: در این عملیات فقط خلبان بالگرد جراحات سطحی برداشت و تلفات دیگری بر نیروهای آمریکایی وارد نشد.

همچنین لیزا موناکو دستیار رییس جمهور آمریکا در امور ضد تروریسم گفت: دستور این عملیات را باراک اوباما رییس جمهور آمریکا صادر کرده بود زیرا آمریکا فکر می کرد اطلاعات امنیتی کافی را در اختیار دارد.

در بیانیه صادر شده از سوی لیزا موناکو آمده است: بررسی ها و جمع بندی های تیم امنیت ملی نشان می داد که این گروگان ها در معرض تهدید قرار دارند.

 

 

کد N457193

وبگردی